اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد سابق زبان‌شناسی دانشگاه فردوسی:

فعالیت‌های زیستی مغز در حوزه شناخت و زبان نقش اساسی دارد

خبرگزاری فارس: استاد سابق زبان‌شناسی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: فعالیت‌های زیستی مغز شامل سازوکارهای ارادی و غیرارادی انسان است که این فعالیت‌ها در تمایز انسان با دیگر موجودات در دو حوزه شناخت و زبان نقش دارد.

فعالیت‌های زیستی مغز در حوزه شناخت و زبان نقش اساسی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد،‌ مهدی مشکوةالدینی عصر امروز در همایش میان‌رشته‌ای آموزش و یادگیری زبان اظهار کرد: انسان به‌ وسیله پنج حس اطلاعات را دریافت کرده و پس از انتقال به جایگاه‌هایی از مغز و پردازش و تحلیل به حافظه سپرده می‌شود.

وی با اشاره به این نکته که سازوکار زبانی با تولید و درک گفتار مرتبط است، افزود: کارکردهای زیستی، کنشی ارادی، غیرزبانی، شناختی و زبانی، کارکردهای اصلی مغز است.

استاد سابق گروه زبان‌شناسی دانشگاه فردوسی مشهد در ادامه اذعان کرد: پژوهش‌های عصب‌شناسانه از قرن 18 میلادی آغاز شده و دو بخش لوز پیشینه مغز انسان و بخش پسین لوز دیدگاهی در ارتباط میان گفتار و مغز انسان عمل می‌کنند.

مشکوةالدینی با اشاره به اینکه ورونیکه و بروکا، عصب‌شناسان و پژوهشگران حوزه ارتباط مغز و گفتار بوده‌اند، اظهار داشت: عصب‌‌شناسان با تشریح و بررسی مغز افراد آسیب‌دیده به نتایج علمی در این زمینه دست یافته‌اند.

وی ادامه داد: در سه دهه اخیر با استفاده از ابزار دقیقی نظیر اثرانگاری مغناطیسی مغز و الکترو مغناطیس تابشی به اطلاعات جزئی در این زمینه رسیده‌‌اند.

انتهای پام/آ30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول