اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار قم خبر داد

تغییر پیمانکاران به منظور تسریع در ساماندهی معابر قم

خبرگزاری فارس: شهردار قم گفت: در خصوص بعضی مناطق با توجه به تأخیر صورت گرفته، پیمانکاران تغییر یافته‌اند تا ساماند‌هی معابر هر چه سریع‌تر به پایان برسد.

تغییر پیمانکاران به منظور تسریع در ساماندهی معابر قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم محمد دلبری در نشست مسئولان سازمان‌های صنوف توزیعی خدماتی با شهردار قم که عصر سه‌‌‌شنبه در مجمع امور صنفی قم برگزار شد اظهار کرد: تعامل میان شهرداری و اصناف قم همواره برقرار بوده است.

وی اصناف را عضوی از مدیریت شهری قم دانست و افزود: به یقین صنوف یکی از اثرگذارترین عوامل در مدیریت شهری به شمار می‌روند.

شهردار قم با تاکید بر همکاری گسترده میان مدیران شهر و صنوف مختلف گفت: امیدواریم این همکاری و تعامل بیش از گذشته توسعه یافته و منجر به پیشرفت قم شود.

پرسش و پاسخ بازاریان و صاحبان صنوف با شهردار قم بخش بعدی این مراسم بود.

جلوگیری از سد معبر و افزایش بی‌رویه عرضه کالا در بازارهای روز موضوع سئوال نخست از دلبری بود که وی در پاسخ بیان داشت: شهرداری بر اساس قانون سامان‌دهی مشاغل می‌تواند از سد معبر جلوگیری کند به همین دلیل با توجه به عدم در اختیار داشتن ابزارهای لازم در این زمینه از سال گذشته با همراهی شورای اسلامی شهر قم، ناوگان سد معبر و ستاد پیشگیری از تخلفات تجهیز شده و با خرید 75 دستگاه اتومبیل جدید، مناطق مختلف قم زیر پوشش این طرح قرار گرفتند.

وی ادامه داد: مجموعه پلیس ساختمان و جلوگیری از تخلفات با افزایش تجهیزات ساماندهی شده‌اند ضمن اینکه با موافقت شورای شهر و هماهنگی نیروی انتظامی کلانتری ویژه شهرداری با هزینه همین نهاد راه‌اندازی شده است.

دلبری با اشاره به بحث مدیریت شهرک صنوف گفت: اصنافی که در داخل شهر بودند به این شهرک منتقل می‌شوند و به این ترتیب فضای بیشتری برای صنوف خدماتی فراهم خواهد شد.

شهردار قم با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای سامان‌دهی میدان میوه و تره بار واقع در میدان شهید مطهری صورت گرفته است اظهار کرد: بر اساس هماهنگی با شورای تأمین استان، ورود کامیون‌ها نیز به داخل شهر ممنوع شده و امیدواریم در خصوص بازارهای روز هم سامان‌دهی در همه مناطق قم انجام شود.

وی در پاسخ به سئوال دیگری در خصوص ضرورت تأمین امنیت میدان شهید رجایی گفت: نیروی انتظامی برای ایجاد کلانتری در این مکان وعده‌هایی داده است که می‌تواند در تأمین امنیت بسیار مؤثر باشد.

دلبری در خصوص اسناد سرقفلی این مکان بیان داشت: سامان‌دهی این سندها در دستور کار قرار دارد و پیگیری در این زمینه با همکاری اداره‌ کل اسناد و املاک قم در حال انجام است.

شهردار قم با بیان اینکه زیباسازی میدان شهید رجایی در برنامه قرار دارد ابراز کرد: با وجود هزینه‌های فراوان، 14 میلیارد تومان قیر توسط شهرداری قم خریداری شد و نهضت آسفالت در شهر به سرانجام رسید ضمن اینکه اولویت نیز ترمیم آسفالت خیابان‌های فرعی بوده است.

وی ادامه داد: امیدواریم با همکاری صنوف مختلف شاهد رونق میدان شهید رجایی بوده و از ارزش افزوده بالای آن نیز بهره‌مند شویم.

دلبری با بیان اینکه توسعه چادرهای فروش میوه در دستور کار قرار ندارد عنوان داشت: در مواردی که تمایل از سوی مردم در یک منطقه برای این‌گونه چادرها باشد صنف میوه‌فروشان می‌تواند برنامه‌ریزی در این خصوص را انجام دهد.

شهردار قم در ادامه با اشاره به وجود 10 جایگاه CNG در قم گفت: تعیین جایگاه و نازل مخصوص به خودروهای عمومی موجب رفع مشکل نارضایتی مردمی از سوخت‌گیری بدون نوبت خواهد شد که این کار نیز در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد.

وی در خصوص رأی دیوان عدالت اداری مبنی بر احراز تجاری بودن واحدهای صنفی گفت: برای تسهیل مشکلات موجود ظرف چند روز آینده مساعدت‌هایی صورت می‌گیرد تا در فاز نخست بعضی از معضلات صاحبان صنوف حل شود.

دلبری با اشاره به انجام پروژه‌های عمرانی در سطح شهر افزود: سامان‌دهی پیاده‌روها و زیباسازی معابر همراه با برخی خرابی‌ها خواهد بود ضمن اینکه در خصوص بعضی مناطق با توجه به تأخیر صورت گرفته، پیمانکاران تغییر یافته‌اند تا کار هر چه سریع‌تر به پایان برسد.

انتهای پیام/ش10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول