اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی بوشهر خبر داد

پیش‌بینی کشت 19 هزار هکتار گندم آبی در بوشهر

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: پیش‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بینی می‌کنیم در سال زراعی جاری 19 هزار هکتار گندم آبی در 115 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان کشت شود.

پیش‌بینی کشت 19 هزار هکتار گندم آبی در بوشهر

نوذر منفرد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دشتی اظهار داشت: بیمه گندم دیم در استان بوشهر در حال پرداخت است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: تاکنون در سه شهرستان استان بوشهر بیمه گندم دیم پرداخت شده و در سایر نقاط استان بوشهر نیز در حال برنامه‌ریزی برای پرداخت است.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌کنیم در سال زراعی جاری 19 هزار هکتار گندم آبی در 115 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان کشت شود.

منفرد یادآور شد: خرید تضمینی گندم درسال زراعی جاری 550 تومان اعلام شده و به همین قیمت از کشاورزان خریداری خواهد شد.

این مسئول گفت: 11 هزار و 600 تن بذر گندم تدارک و تامین شده که در سراسر شهرستان‌های استان توزیع می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر خاطر نشان کرد: حدود 14 هزار هکتار گوجه فرنگی در استان بوشهر کشت شده که پیش‌بینی می‌شود حدود 600 هزار تن محصول برداشت شود.

وی اضافه کرد: بیشترین محصول گوجه فرنگی خارج از فصل در کشور در استان بوشهر تولید می‌شود و در این زمینه مقام اول را داریم.

منفرد با بیان اینکه آفت مینوز می‌تواند تهدید جدی برای تولید گوجه فرنگی باشد عنوان کرد: خطر آفت پروانه مینوز و طغیان این آفت در سطح مزارع وجود دارد.

این مسئول در پاسخ به سئوالی در مورد مشکلات علوفه دامداران متذکر شد: استان بوشهر به دلیل شرایط خاص اقلیمی و مشکلات بحران آب و وضعیت خاص اراضی کشت تولید علوفه نسبت به نیاز بخش دامداران ناچیز است و دامداران مجبورند قسمت عمده نیاز علوفه دام خود را خارج از استان تامین کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر به وضعیت گوشت سفید در استان بوشهر اشاره کرد و خاطر نشان کرد: تعداد 137 مرغداری در استان بوشهر فعال هستند که در این زمینه مشکلی وجود ندارد.

وی اذعان داشت: طرح کشت جلبک در سواحل استان بوشهر توسط مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان اجرا شده که نتیجه آن هم رضایت‌بخش بوده همچنین این طرح در حوضچه‌ها و کانال‌های پرورش میگو اجرا شده که امیدواریم نتیجه‌بخش باشد.

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول