اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی آبپخش:

خسارت 4.4 میلیارد ریالی طوفان به نخیلات آبپخش

خبرگزاری فارس: رئیس جهاد کشاورزی آبپخش گفت: طوفان شدید هفته گذشته 4.4 میلیارد ریال خسارت به نخیلات منطقه آبپخش وارد کرده که بیشترین خسارات ناشی از آسیب به تاج و جوانه نخیلات و ریشه‌کن شدن نخیلات است.

خسارت 4.4 میلیارد ریالی طوفان به نخیلات آبپخش

محمداسماعیل شفیعی بعد از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبپخش اظهار داشت: آبپخش یکی از مستعدترین نقاط استان بوشهر در عرصه کشاورزی و نخلداری محسوب می‌شود و تا حد بالایی اقتصاد و توسعه آبپخش وابسته به این صنعت مهم است.

رئیس جهاد کشاورزی آبپخش خاطر نشان کرد: در بخش آبپخش 1.3 میلیون اصله نخل وجود دارد و بر اساس آمار موجود قریب به 50 درصد از تولیدات خرمای شهرستان مربوط به این بخش است.

شفیعی بیان داشت: جهاد کشاورزی آبپخش به ‌عنوان تخصصی‌ترین ارگان خدمت‌رسان به کشاورزان همواره کوشیده است تا بهترین خدمات را به کشاورزان ارائه و زمینه را برای توسعه هر چه بیشتر کمی و کیفی تولیدات خرما و محصولات کشاورزی این بخش هموار کند.

وی اضافه کرد: طوفانی که هفته گذشته در استان شاهد وقوع آن بودیم خسارات شدیدی بر نخیلات منطقه آبپخش وارد کرده و بر اساس اطلاعات جمع‌آوری شده، هشت هزار و 259 اصله از نخیلات این منطقه دچار آسیب‌دیدگی شده‌ است.

این مسئول با اشاره به میزان نخلدارانی که دچار خسارت شده‌اند، اذعان داشت: در اثر وقوع از این طوفان بر اساس کارشناسی‌های صورت پذیرفته 187 باغدار فعال منطقه آبپخش دچار آسیب شده‌اند.

رئیس جهاد کشاورزی آبپخش با آنالیز آماری نخیلاتی که دچار خسارت شده‌اند، عنوان کرد: بر اساس آمار جمع‌آوری شده 258 اصله نخل در بخش آبپخش ریشه‌کن شده‌اند.

شفیعی عنوان کرد: بیشترین میزان خسارت نخیلات مربوط به افتادگی جوانه و تاج نخیلات است و طبق اطلاعات آنالیز شده و جمع‌آوری شده هشت هزار و یک اصله نخل در منطقه آبپخش دچار افتادگی تاج و جوانه شده‌اند.

رئیس جهاد کشاورزی آبپخش با اشاره به برآورد خسارات وارده بر نخیلات منطقه آبپخش ابراز داشت: بر اساس برآورد صورت گرفته میزان نقدی خسارات وارده به نخیلات منطقه آبپخش 4 میلیارد و 439 میلیارد ریال است.

شفیعی یادآور شد: از ابتدای وقوع حادثه به مدت هشت روز، کشاورزان و نخلداران منطقه با مراجعه به مرکز جهاد کشاورزی آبپخش خسارات وارده را اعلام و پس از آن کارشناسان این مرکز عملیات برآورد خسارت را انجام داده‌‌اند و اطلاعات فوق ناشی از کارشناسی‌های صورت گرفته است.

انتهای پیام/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول