اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم ایلام در مجلس:

چاه‌های نفت میلیارد بشکه‌ای ‌آذر و چنگونه ‌بلااستفاده مانده است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم ایلام، ایوان، مهران، ملکشاهی، سیروان و چرداول در مجلس گفت: چاه‌های نفت میلیارد بشکه‌ای ‌آذر و چنگونه ‌بلااستفاده مانده است.

چاه‌های نفت میلیارد بشکه‌ای ‌آذر و چنگونه ‌بلااستفاده مانده است

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، احمد شوهانی ظهر امروز در آیین معارفه استاندار جدید استان ایلام اظهار داشت: امیدوارم مدیران استان ایلام در وضعیت جدید در کنار دکتر عباس‌زاده استاندار جدید ایلام بتوانند بخشی از مشکلات فراوان استان ایلام را برطرف کنند.

وی ادامه داد: استان ایلام دارای قابلیت‌های فراوانی است، این قابلیت‌ها شامل ذخایر نفت و گاز، معادن، فلزات، کشاورزی و ... است.   

این نماینده مجلس اضافه کرد: باید این ظرفیت‌های بالقوه بالفعل شود تا مردم از مزیت‌های آن بهره‌مند شوند. مردمی که در طول هشت سال دفاع مقدس با نثار حدود 3 هزار شهید گرانقدر دین خود را به اسلام و انقلاب ادا کرده‌اند.

*جایگاه مردم ایلام در نظام رفیع است

نماینده مردم ایلام، ایوان، مهران، ملکشاهی، سیروان و چرداول در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم استان جایگاه والایی در نظام مقدس جمهوری اسلامی دارند.

وی ادامه داد: مردم استان ایلام که در دوران جنگ تحمیلی در قید حیات بودند رزمنده و ایثارگر هستند و به این خاطر مردم استان ایلام حق بزرگی برگردن مسئولان دارند. 

*‌توان رویارویی با مردم‌ را ندارم

این نماینده مجلس اضافه کرد: مردم ایلام حق دارند که وضعیت بهتر از شرایط کنونی داشته باشند، طی چند ماه گذشته به واسطه مشکلات فراوان مردم استان توان رویارویی با مردم را نداشته‌ام. 

شوهانی تصریح کرد: در جلساتی که با مردم ایلام دارم و مشکلات آنان را می‌شنوم واقعا شرمنده آنان می‌شوم، استان ایلام دارای قابلیت‌های فراوانی است، اما از این ظرفیت‌ها استفاده نشده است.

* 13 درصد منابع گازی کشور در ایلام قرار دارد

نماینده مردم ایلام، ایوان، مهران، ملکشاهی، سیروان و چرداول در مجلس شورای اسلامی گفت: استان ایلام 13 درصد منابع گازی کشور را در خود جای داده است.

وی ادامه داد: استان ایلام منطقه‌ای فقیر نیست بلکه بالقوه ثروتمند است، ایلام دارای هفت درصد منابع نفتی کشور است. کدام استان ایران این دو قابلیت را دارد.

این نماینده مجلس اضافه کرد: استان ایلام دارای 425 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق است، این مرز زمانی برای مردم استان ایلام تنها آسیب بود اما اکنون به فرصتی بزرگ مبدل شده است.

شوهانی تصریح کرد: این مرز باید نقطه قوت استان ایلام باشد، اما توجه جدی به این ظرفیت و نقطه قوت نشده است.

نماینده مردم ایلام، ایوان، مهران، ملکشاهی، سیروان و چرداول در مجلس شورای اسلامی گفت: استانی که دارای استعدادهای فراوان در حوزه نیروی انسانی است اما با مشکلات فراوان دست و پنجه نرم می‌کند.

وی ادامه داد: استانی که دارای ظرفیت‌های بالای کشاورزی بوده اما ذره‌ای از این ظرفیت‌ها را استفاده نکرده است.

این نماینده مجلس اضافه کرد: استان 560 هزار نفری ایلام دارای ظرفیت‌های فراوانی بوده که بهره‌برداری از این ظرفیت‌ها نه تنها برای استان بلکه برای کشور نیز مورد استفاده است.

*روزانه 160 هزار بشکه نفت از دهلران صادر می‌شود

شوهانی تصریح کرد: روزانه 160 هزار بشکه نفت از شهرستان مرزی دهلران صادرات نفت انجام می‌شود، منابع نفتی مشترکی با کشور عراق داشته که باید این منابع نفتی در نخستین فرصت استخراج شود.

نماینده مردم ایلام، ایوان، مهران، ملکشاهی، سیروان و چرداول در مجلس شورای اسلامی گفت: منابع نفتی آذر و چنگونه نیز دارای میلیاردها بشکه نفت است.

وی ادامه داد: این منابع نفتی ظرفیت بزرگی برای کشور ایران اسلامی است اما تاکنون در این راستا توجه خاصی نشده است، در خصوص استخراج منابع نفتی مشترک خیلی عقب مانده‌ایم.

این نماینده مجلس اضافه کرد: در این خصوص تذکرات جدی به مسئولان حوزه نفتی اعلام کرده که باید در این راستا چاره جویی شود.

شوهانی تصریح کرد: کشور عراق به کمک آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها به سرعت در حال استخراج نفت از منابع مشترک هستند که باید این موضوع در نخستین فرصت برطرف شود. 

نماینده مردم ایلام، ایوان، مهران، ملکشاهی، سیروان و چرداول در مجلس شورای اسلامی گفت: در حوزه شمالی استان چندین سد در حال احداث است و در کنار آن مردم منتظر بهره‌برداری از منابع آب آن برای کشاورزی هستند.

وی ادامه داد: استان ایلام دارای ظرفیت آب و خاک و استعداد انسانی برای کشاورزی است اما هیچ توجهی به این ظرفیت‌ها نشده است.

این نماینده مجلس اضافه کرد: مردم محروم هلیلان تقاضا دارند اگر سدی

برای آنان احداث شود حتما به کشاورزی روی می‌آورند، اکنون مهم‌ترین مشکل استان ایلام بیکاری است، مشکل بیکاری در استان به یک بحران تبدیل شده است.

شوهانی تصریح کرد: موضوع بیکاری تاثیرات امنیتی در پی دارد، 90 درصد مراجعین به نمایندگان تقاضا کنندگان کار هستند.

نماینده مردم ایلام، ایوان، مهران، ملکشاهی، سیروان و چرداول در مجلس شورای اسلامی گفت: براساس آمار مرکز آمار ایران استان ایلام از حیث داشتن بیکار استان 31 کشور است.

انتهای پیام/ش10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول