اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان:

مقدمات لازم برای کشت گندم در هرمزگان مهیاست

خبرگزاری فارس: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: با توجه به نزدیکی فصل کشت گندم مقدمات لازم برای کشت این محصول در استان فراهم شده است.

مقدمات لازم برای کشت گندم در هرمزگان مهیاست

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، طهماسب غلام‌پور از جمله اقدامات صورت گرفته به تامین افزون بر دو هزار تن بذر گواهی شده و استاندارد از ارقام شیرودی، چمران و یاواروس اشاره کرد.

وی اضافه کرد: نهاده‌های لازم شامل بذر استاندارد و گواهی شده با هدف افزایش تولید در واحد سطح تامین شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان از بهره‌برداران خواست به منظور استفاده از همه ظرفیت‌های موجود در افزایش کمی و کیفی این محصول و همچنین تامین بذر گندم و دیگر نهاده‌های مورد نظر به مراکز جهاد کشاورزی و مدیریت‌های شهرستان‌ها مراجعه کنند.

غلام‌پور با اشاره به اهمیت فعالیت‌های شرکت‌های خدمات فنی مشاوره‌ای در بخش کشاورزی اظهار داشت: کشاورزان گندم‌کار می‌توانند به این منظور از مشاوره آنان استفاده کنند.

در اطلاعات منتشره سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان پیش‌بینی شده که امسال 13 هزار و 200 هکتار از زمین‌های کشاورزی هرمزگان زیر کشت گندم قرار گیرد.

زمان کاشت گندم در هرمزگان اواسط آبان‌ ماه تا اواخر آذر ماه و کار برداشت محصول نیز اواسط فروردین‌ ماه تا اواخر خرداد‌ ماه سال آینده انجام می‌شود.

میزان تولید گندم در هرمزگان سالانه افزون بر 55 هزار تن اعلام شده است.

انتهای پیام/ز30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول