اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بسیج دانش‌آموزی همدان:

1000 حلقه صالحین در همدان فعالیت می‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس بسیج دانش‌آموزی استان همدان با بیان اینکه قریب به یک‌هزار حلقه صالحین در همدان فعال است، گفت: طرح صالحین با هدف آماده کردن دانش‌آموزان بسیجی برای مقابله با تهدیدات جنگ نرم طراحی شده است.

1000 حلقه صالحین در همدان فعالیت می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حسن نوروزی ظهر امروز در نشست خبری اصحاب رسانه به مناسبت هفته بسیج دانش‌آموزی اظهار داشت: در هفته دانش‌آموزی که با شعار محوری «دانش‌آموز بسیجی، تبلور دانایی، ولایت‌مداری و حمایت از کار و سرمایه ایرانی» است برنامه‌های مختلفی را به شکل راهبردی در دست اجرا داریم که این برنامه‌ها به صورت کمی و کیفی به اجرا در می‌آید.

وی بیان داشت: یکی از برنامه‌های مهم و راهبردی طرح شجره طیبه صالحین است که با هدف آماده کردن دانش‌آموزان بسیجی برای مقابله با تهدیدات جدید و نرم با استفاده از فرصت‌ها و زمان‌بندی‌هایی است که در نظر گرفته شده و برای اجرا به مدارس ابلاغ می‌شود.

رئیس بسیج دانش‌آموزی استان همدان تصریح کرد: طرح شجره طیبه صالحین با رویکرد علمی و تربیتی و رفتارسازی، الگوپردازی، اسوه‌‌‌دهی و اسوه‌پردازی برای مخاطبان خود فعالیت می‌کند.

وی تصریح کرد: قریب به یک‌هزار حلقه صالحین در استان همدان فعالت می‌کنند که هر کدام از این حلقه‌ها متشکل از 20 نفر است که استاد محور اداره می‌شود و در داخل این حلقه‌ها با رهنمود‌های مقام معظم رهبری موضوعات بصیرتی، سیاسی و اجتماعی آشنا و در حلقه‌های صالحین معروفات احیا می‌شوند.

* ارتقای هنجارها در مدارس در گرو توجه به حلقه‌های صالحین است

نوروزی یاد‌آور شد: مدارس نقش بسزایی را در تشکیل طرح صالحین دارند و ما از مدیران مدارس تقاضا داریم تا توجه بیشتری به چگونگی ایجاد و تثبیت و تبیین حلقه‌های صالحین داشته باشند چراکه اگر آموزش و پرورش به دنبال ارتقای هنجار‌ها در مدرسه است باید توجه به ایجاد حلقه‌های صالحین در دستور کارشان قرار بگیرد.

رئیس بسیج دانش‌آموزی استان همدان ادامه داد: بر اساس طرح تحولی که در سپاه صورت گرفت طرح صالحین طرح جدید ساختار بسیج است و در این تعریف جدید هر کس که داوطلبانه در بسیج عضو می‌شود در قالب طرح صالحین خلاصه می‌شود.

وی افزود: 104 نفر از دانش‌آموزان منتخب در طرح آیه‌های تمدن دانش‌آموزی شرکت کردند که این تعداد کسانی هستند که معدل کتبی آنان 18 است و شرایط عضویت در این طرح را از طرف بسیج داشتند.

نوروزی خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان عضو در طرح آیه‌های تمدان برای احراز رتبه‌های زیر یک‌هزار برای کنکور 92 آماده می‌شوند.

رئیس بسیج دانش‌آموزی استان همدان با اشاره به طرح هجرت تأکید کرد: در سال گذشته 100 هزار نفر از دانش‌آموزان در مرمت و بازسازی 417 مدرسه مشارکت کردند.

وی اذعان کرد: طرح اردو‌های جهادی برای نخستین بار امسال در همدان اجرا شد که 150 نفر از افراد در قالب این طرح قرار می‌گرفتند که در مرمت و زیباسازی مدارس وارد شدند.

* 30 هزار دانش‌آموز بسیجی در راهپیمایی 13 آبان حضور می‌یابند

نوروزی به راهپیمایی روز 13 آبان اشاره و بیان داشت: در روز جمعه 30 هزار نفر از دانش‌آموزان ملبس به لباس بسیجی بعد از نماز جمعه راهپیمایی خواهند کرد و یک برنامه ویژه هم با نام «آمریکا دشمن کودکان است» برای واحد امیدان برگزار خواهد شد.

رئیس بسیج دانش‌آموزی استان همدان ادامه داد: از جمله برنامه‌های دیگر در این هفته برگزاری مسابقات قرآن و عترت در سطح حوزه‌های مقاومت، برگزاری نشست‌های معرفتی در طرح صالحین، دیدار و سرکشی از خانواده‌های شهدا با حضور دانش‌آموزان، کوهپیمایی و... است که جمعاً به 50 برنامه در سطح استان می‌رسد.

وی با اشاره به اردوهای راهیان نور افزود: اردو‌های راهیان نور واکسینه کردن بچه‌ها در قبال تهدیدات نرم دشمن است و امیدواریم رسانه‌ها بیشتر در راستای تشویق و ترغیب خانواده‌ها برای اعزام به مناطق عملیاتی گام بردارند.

نوروزی در پایان سخنانش به نقش رسانه‌ها اشاره کرد و گفت: نقش رسانه‌ها در تبیین عملیات جنگ نرم نقش دیده‌‌بانی در جنگ سخت است و در اقتصاد مقاومتی رسانه‌ها باید نقش گروه تخریب را ایفا کنند و برای تبیین مشکلات پیش رو به آحاد ملت و مسئولان، عاشقانه و متعهدانه و دلسوزانه چشم‌انداز رهبری را به جامعه ارائه دهند.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول