اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم یزد و صدوق:

مکان‌یابی تصفیه‌خانه فاضلاب یزد نیاز به دورنگری بیشتری داشت

خبرگزاری فارس: نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس گفت: مکان‌یابی تصفیه‌خانه فاضلاب یزد نیاز به دورنگری بیشتر و لحاظ کردن مشکلات زیست محیطی داشت.

مکان‌یابی تصفیه‌خانه فاضلاب یزد نیاز به دورنگری بیشتری داشت

 به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمدصالح جوکار پیش از ظهر امروز در جمع مدیران آب و فاضلاب استان یزد اظهار داشت: دغدغه‌های زیست محیطی مردم در طرح تصفیه فاضلاب یزد باید رفع شود و در برداشت آب استحصالی باید تسریع شود.

وی افزود: روش‌های بسیار خوب و به روزی در نحوه استحصال آب فاضلاب انجام شده اما اگر در استفاده از آب استحصالی تسریع نشود، باعث مشکلات زیست محیطی و بهداشتی خواهد شد.

وی ادامه داد: اقدامات خوبی در زمینه مسائل مبارزه با آفات زیست محیطی انجام شده که قابل تقدیر است اما در مورد نحوه استفاده از آب‌های استحصال شده باید مدیریت بهتری صورت گیرد.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد گفت: در طرح تصفیه‌خانه فاضلاب در فازهای یک و دو کارهای زیرساختی و خوبی انجام شده است که باید ادامه یابد.

جوکار افزود: در این طرح باید دورنگری بیشتری نسبت به مکان‌یابی و فاصله این طرح با مناطق مسکونی صورت می‌گرفت که در حال حاضر نیز با توجه به هزینه‌های زیادی که انجام شده، باید با رفع کمبودها باعث کمتر شدن اعتراضات مردم شویم.

نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی گفت: باید به این طرح به صورت بلندمدت نگریست زیرا در راستای حفظ محیط زیست بوده و برای اجرای این طرح میلیاردها ریال هزینه شده است.

جوکار تاکید کرد: آنچه که حائز اهمیت بیشتری است، برنامه‌ریزی برای استفاده از پساب حاصله با همکاری سازمان‌ها و ارگان‌های مرتبط است.

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری استان یزد نیز در این نشست اظهار داشت: تصفیه‌خانه فاضلاب لجن فعال شهر یزد در حال پیش راه‌اندازی است و به زودی وارد مدار بهره‌برداری خواهد شد.

احمد اسلامی افزود: پساب حاصله در مواردی از جمله کاشت و گسترش فضای سبز استفاده می‌شود که در سال جاری سطح زیر کشت فضای سبز به 170 هکتار رسیده است.

مدیر تصفیه‌خانه فاضلاب شهر یزد نیز در این نشست با اشاره به بهره‌برداری از تصفیه‌خانه فاضلاب شهر یزد در سال 1381، گفت: در راستای مبارزه بیولوژیک با حشرات، پروژه پرورش گونه‌های ماهی نیز در این تصفیه‌خانه از سال 1386 آغاز شده و با شناخت گونه‌های مقاوم ماهی در حال انجام است.

سید وحید غلمانی افزود: ورودی تصفیه‌خانه فاضلاب شهر یزد 11هزار و 223 متر مکعب در روز است و سطح زیرکشت فضای سبز تصفیه‌خانه فاضلاب در سال 86 افزون بر 110 هکتار بوده که در سال جاری به 170 هکتار افزایش یافته است.

انتهای پیام/غ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول