اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 7 سال گذشته صورت گرفت

ساخت معادل 50 سال واحد مسکونی در کشور

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن انبوه‌سازان مسکن و ساختمان ایران گفت: در هفت سال گذشته حدود 5 میلیون واحد مسکونی معادل ظرفیت 50 ساله کشور در ایران ساخته شد.

ساخت معادل 50 سال واحد مسکونی در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از قم مجتبی بیگدلی در نشست مشترک تولیدکنندگان و صادرکنندگان قم با استاندار و جمعی از مسئولان استان کربلا که یکشنبه ‌شب در سالن جلسات اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان قم برگزار شد اظهار داشت: در هفت سال گذشته حدود 5 میلیون واحد مسکونی معادل ظرفیت 50 ساله کشور با حمایت مستقیم ریاست جمهوری ساخته شد.

وی ادامه داد: این تجربیات بی‌نظیر ایران در ساخت مسکن موجب شد در چند روز گذشته ایران در ایتالیا حائز نخستین رتبه جهانی شود.

رئیس انجمن انبوه‌سازان مسکن و ساختمان با بیان اینکه تجربیات ما تا آمریکای لاتین پیش رفته است، یادآور شد: در ونزوئلا در چهار شهر 30 هزار واحد مسکونی ساختیم و قرارداد ساخت 30 هزار واحد مسکونی دیگر در قالب کنسرسیوم را در این کشور امضا کرده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه ما حاضریم این تجربیات را به صورت رایگان در اختیار کشور دوست و برادر عراق به ویژه استان کربلا بگذاریم، خاطر نشان کرد: آمادگی داریم در قالب هر پکیج سرمایه‌گذاری که استانداری کربلا در ارتباط با حوزه ساختمان و سرمایه‌گذاری در این صنعت به ما معرفی کند ظرف کمتر از 45 روز نسبت به تجهیز کارگاه اقدام کنیم.

وی با اشاره به در دست ساخت بودن بزرگترین سیتی سنتر کشور در قم به عنوان یک مرکز تجاری منطبق با معماری ایرانی - اسلامی اظهار کرد: این مجموعه که با ابن‌بطوطه امارات مطابقت دارد در پنج هکتار ساخته می‌شود.

رئیس کمیسیون صدور خدمات فنی و مهندسی ایران تصریح کرد: آمادگی داریم این تجربه سیتی ‌سنتر را که در خاورمیانه هم بی‌نظیر است با المان‌های معماری ایرانی - اسلامی در کربلا اجرایی کنیم.

یادآور می‌شود پیش از این نیز بخش خصوصی ایران اقدام به ساخت مسکن در استان‌های العماره و بغداد عراق کرده است که به نظر می‌رسد با توجه به نظر مساعد مسئولان عراقی برای سرمایه‌گذاری تجار ایرانی در این کشور، آمادگی لازم برای ادامه این ساخت‌ و سازها در سایر استان‌های عراق از جمله کربلا توسط بخش خصوصی ایران باشد.

انتهای پیام/غ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول