اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان‌رضوی خبر داد

دستگیری باند صید و قاچاق پرندگان شکاری در مشهد

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی از دستگیری باند صید و قاچاق پرندگان نادر شکاری در مشهد خبر داد.

دستگیری باند صید و قاچاق پرندگان شکاری در مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی؛ حمید جلالوندی اظهار کرد: پس از دریافت گزارش مردمی و با تلاش شبانه‌روزی ماموران یگان حفاظت اداره‌کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی یک باند صید و قاچاق پرندگان نادر شکاری که اقدام به صید غیرمجاز 3 بهله بالابان نموده بودند قبل از اینکه موفق به خروج این سرمایه‌های ارزشمند طبیعی از استان شوند، دستگیر و به مراجع ذی‌صلاح قضایی معرفی شدند.

وی ادامه داد: بالابان گونه‌ای ارزشمند و نادر از خانواده بازهای شکاری است که در کنترل جمعیت جوندگان و خزندگان در زنجیره غذایی، تعادل اکوسیستم طبیعی و حفظ مزارع و باغات کشاورزی نقش ارزشمندی ایفا می‌کند و متاسفانه به دلیل سودجوئی عده‌ای متجاوز به حریم طبیعت که اقدام به خروج میراث‌های ارزشمند طبیعی کشور می‌نمایند در لیست پرندگان شکاری حمایت شده در خطر انقراض قرار دارد.

جلالوندی گفت: طبق مصوبه شماره 460 مورخه 16/4/84 شورایعالی حفاظت محیط زیست ضرر و زیان هر بهله آن 120 میلیون ریال معین شده که متهمان باید علاوه بر مجازات کیفری مبلغ 360 میلیون ریال نیز به عنوان ضرر و زیان وارده به محیط زیست پرداخت نمایند.

انتهای پیام/ح30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول