اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام انصاریان در یادواره شهدای میاندرود:

برخی افراد آب به آسیاب دشمن می‌ریزند

خبرگزاری فارس: حجت‌الاسلام انصاریان با با بیان اینکه در طول تاریخ جنگ میان مومنین و دولت‌های فاسد و ستمکار در چهار مرحله جنگ با اسلحه، جنگ با زبان، جنگ با قلم و جنگ با پول و اقتصاد بوده است، افزود: جنگ الان دشمنان با ما جنگ اقتصاد است، برای اینکه اهل ایمان را از پای در آورند.

برخی افراد آب به آسیاب دشمن می‌ریزند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان میاندرود، حجت‌الاسلام شیخ حسین انصاریان پیش از ظهر امروز در بیست و ششمین یادواره سرداران و 36 شهید شهر سورک با اشاره به ماموریت انبیا و اولیای الهی که انسان‌ها را بر علیه ظلم، ستم و فساد، به سوی پاکی تبلیغ می‌کردند، دلیل بر نتابیدن دولت‌های فاسد و خطرناک نسبت به اسلام را مخالفت دین مبین اسلام با شهوت‌پرستی، جاه‌طلبی و ظلم دانست.

وی دلیل وجودی جهاد در راه خدا را دعوت انبیا و اولیا از مردم برای بستن راه ورود ستمکاران خائن به زندگی مردم دانست و افزود: اگر این افراد به زندگی مومنین راه یابند، هم آثار اسلام را نابود می‌کنند و هم نسل آنها را به فساد می‌کشند تا مزاحمی نداشته باشند.

این خطیب برجسته با بیان اینکه در طول تاریخ جنگ میان مومنین و دولت‌های فاسد و ستمکار در چهار مرحله جنگ با اسلحه، جنگ با زبان، جنگ با قلم و جنگ با پول و اقتصاد بوده است، افزود: جنگ الان دشمنان با ما جنگ اقتصاد است، برای اینکه اهل ایمان را از پای در آورند.

برخی آب به آسیاب دشمن می‌ریزند

انصاریان با اشاره به تاریخچه مبارزه دشمنان با اهل ایمان از طریق جنگ زبان افزود: روزی این جنگ با نواختن بر طبل در صحرای کربلا انجام می‌گرفت تا مردم صدای به حق اباعبدالله را نشنوند و امروز همان جنگ از طریق ماهواره‌ها تا پای تخت‌خواب‌های مردم آمده است.

وی با اشاره به ضرورت وجود شرایط کافی در اهل لباس تصریح کرد: برخی از اهل لباس آب به آسیاب دشمن می‌ریزند، از این روست که ائمه، اهل لباس را با خصوصیات مشخصی معرفی می‌کنند.

انصاریان تصریح کرد: مومن باید بیدار باشد و بداند که دشمن برای خاموش کردن صدای پروردگار شبکه ماهواره را به منزل او می‌فرستد.

سخنران بیست و ششمین یادواره 36 شهید مرکز شهرستان میاندرود در این مورد اضافه کرد: آنها با سخن خدا مخالفند چون می‌دانند صدای خدا آزادی و آمادگی بدن برای شهادت برای مومنین به ارمغان می‌آورد.

فرزندان دنباله‌رو پدر و مادر

این مبارز سال‌های قبل از انقلاب با اشاره به نمایش زنان رقاصه و خوانندگان فاسد و الوات‌های آمریکا و اروپا در شبکه‌های ماهواره‌ای تصریح کرد: آنان هر نوع آهنگ جاز و پاپ و ... را به نمایش می‌گذارند چون اعتقاد به هیچ حرامی ندارند و فقط می‌خواهند صدای خدا، پیامبر (ص)، امیرالمومنین (ع) و ابراهیم (ع) به گوش مردم نرسد.

انصاریان گفت: وقتی پدر و مادری غرق در این صدا می‌شوند، فرزندان آنان نیز راه آنان را می‌روند و وقتی والدین با صدای عرفه و ماه محرم قطع رابطه شوند فرزندان نیز قطع رابطه می‌کنند.

وی خطاب به حاضران در جلسه هشدار داد: دشمن می‌خواهد ما یکپارچه گوش باشیم و او زبان و با این زبانش همه دار و ندار ما را به باد بدهد.

این خطیب تصریح کرد: جوانانی که با مسجد و حسینیه و محرم قهر هستند، آنهایی هستند که گوش شده‌اند و روحانیت شیعه نباید در این مورد رودروایسی داشته باشد.

مدرس هیچگاه امضای خود را پس نگرفت

انصاریان با اشاره به ساده‌زیستی، زهد، قاطعیت و سازش‌ناپذیری آیت‌الله مدرس در برابر رضاخان، در سه دوره وکالت مردم در مجلس شورای ملی تصریح کرد: مدرس نماینده‌ای بود که هیچ‌گاه امضای خود را در مجلس پس نگرفت.

وی با تاکید بر ضرورت پاسخ گفتن به ناسزاهای دشمن با جواب‌های عالمانه تصریح کرد: ما نباید در برابر جنگ زبان با زبان دشمنان ساکت و خاموش باشیم.

این روحانی با اشاره به زحمات و تلاش‌های علمای شیعه در سده‌های گذشته تاکنون و تالیفات چند صد جلدی برخی از این روحانیون و علما در تبیین عقلی و خدشه‌ناپذیر دین اسلام و مذهب تشیع، تصریح کرد: آنان در زمانی که هیچگونه وسایل رفاهی و ابزارهای چاپ کتب نبود، در گرمای 50 درجه هوا بیکار نبوده‌اند و برخی از آنان چند صد جلد کتاب به تنهایی نوشته‌اند.

سخنران یادواره بیست و ششم شهدای سورک با هشدار به متدینان نسبت به خطرات متوجه دین، افزود: اکنون آمریکا 20 میلیون دلار برای تعطیلی جلسات اباعبدالله، کوبیدن مراجع و ایجاد ناامیدی در مردم به آینده و حکومت عدل جهانی هزینه کرده است و 2 هزار سایت وهابی بر علیه پیامبر، امیرالمومنین و اسلام کار می‌کنند.

انصاریان با انتقاد از روش زندگی برخی افراد در نقاط مختلف کشور که میلیاردها پول را جمع می‌کنند و آخر هم می‌میرند، خطاب به آنانی که توان مالی مناسب دارند، تصریح کرد: بیایید با پول خود چند منزل تهیه کنید و علمای تراز اول را از قم برای ترویج دین خدا به منطقه خود دعوت کنید.

وی در پایان با اشاره به نقشه دشمن از حمله به ایران در جنگ تحمیلی، برای از بین بردن مساجد و حسینیه‌ها و دین مردم ایران، برگزاری این یادواره‌ها را وظیفه بازماندگان شهدا دانست و تصریح کرد: هرچقدر هم با اموال خود در این راه تلاش کنیم باز هم کم است.

نکته پررنگ در این مراسم حضور معنادار جوانان و نوجوانان بود که در کنار حضور دیگر سنین و گروه‌های جامعه از شهری تا روستایی بر معنویت این جلسه افزوده بود.

امام جمعه میاندرود نیز در ابتدای این مراسم با تقدیر از برگزارکنندگان این مراسم با فضیلت، برگزاری یادواره‌های شهدا را یکی از راه‌های تکریم شهدا دانست.

حجت‌الاسلام سید مجتبی رسولی جویباری برگزاری این مراسم که در نقاط مختلف این شهرستان انجام می‌شود را درخور تحسین و تقدیر دانست و افزود: این یادواره‌ها می‌تواند جوانان را بیش از پیش در خط شهدا قرار دهد.

انتهای پیام/ب10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول