اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی کرمان:

معاینه چشم کودکان ضروری است

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت: معاینه چشم و سنجش بینایی کودکان 3 تا 6 ساله برای تشخیص تنبلی چشم امری ضروری و مهم است.

معاینه چشم کودکان ضروری است

رضا عباسی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: طرح پیشگیری از تنبلی چشم همزمان با سراسر ایران در کرمان نیز آغاز به کار کرد.

وی با اشاره به اینکه بیماری تنبلی چشم در سن سه تا شش سالگی به راحتی قابل تشخیص و درمان است بیان داشت: آبان ماه زمان و فرصت طلایی است تا با مراجعه به پایگاه‌های بینایی‌سنج در سطح استان کرمان از بروز بیماری تنبلی چشم و معلولیت‌های بینایی جلوگیری کنیم.

عباسی افزود: تنبلی چشم یا آمبلیوپی بیماری خاموشی است که در بعضی موارد عارضه یا علامت ظاهری یا تغییر فرم یا حالت چشم ندارد و با انجام تست و معاینه توسط مربیان، کارشناسان بینایی‌سنج و چشم پزشکان قابل تشخیص و درمان است.

وی با بیان اینکه تشخیص و درمان دیرهنگام  کودکان را به سمت نابینایی مطلق می‌برد، ابراز داشت:  توصیه جدی و تاکید اصلی ما در بهزیستی به عنوان متولیان بحث پیشگیری از بروز معلولیت‌ها و مجری برنامه پیشگیری از آمبلیوپی در سطح استان کرمان این است تا خانواده‌های دارای کودک سه تا شش ساله به مراکز و پایگاه‌های موقت بهزیستی مراجعه کنند.

این مسئول ابراز داشت: پایگاه‌های موقت بهزیستی در ادارات بهزیستی شهرستان‌ها، مهدهای کودک، پیش‌دبستانی‌ها، خانه‌ها و مراکز بهداشت و مراکز دائمی سنجش بینایی چشم کودکان مستقر هستند.

عباسی با اشاره به فعالیت‌های بهزیستی در سال گذشته در مورد پیشگیری از تنبلی چشم گفت: در سال گذشته 142 هزار و 368 کودک سه تا شش ساله واجدشرایط شرکت در این طرح بودند که 90 هزار کودک از این تعداد در 2 هزار و 437 پایگاه دائم و موقت و با استفاده از توان 2 هزار و 555 مربی، بینایی‌سنج و چشم‌پزشک مورد معاینه و سنجش قرار گرفتند.

مدیرکل بهزیستی کرمان افزود: از 90 هزار کودک معاینه شده تعداد 7 هزار و 897 کودک مشکوک تشخیص داده شدند که در مرحله بعد معاینه توسط بینایی سنج تعداد 2 هزار و 744 مبتلا به انواع اختلالات بینایی بودند.

عباسی اذعان داشت: 316 نفر از این کودکان مبتلا به آمبلیوپی تشخیص داده شدند که در صورت عدم تشخیص و درمان به موقع به طور قطع در سنین بالاتر دچار نابینایی می‌شدند.

وی میزان قرار گرفتن کودکان سه تا شش ساله استان کرمان در طرح پیشگیری از بیماری تنبلی چشم را 63 درصد عنوان کرد و ابراز داشت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته این درصد در سال جاری افزایش قابل ملاحظه‌ای می‌یابد.

عباسی از رسانه‌های فعالی در کرمان خواست تا با اطلاع‌رسانی به خانواده‌ها در اجرای طرح‌های پیشگیرانه با رویکرد پیشگیری از بروز معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی همکاری هرچه بیشتر را با بهزیستی داشته باشند.

به گزارش فارس، طرح پیشگیری از تنبلی چشم از اول آبان ماه تا 15 آذر ماه در سراسر استان کرمان توسط بهزیستی انجام می‌شود و پس از آن نیز در محل پایگاه‌های دائمی بهزیستی ادامه می‌یابد.

انتهای پیام/غ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول