اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری استان یزد:

میزان پرونده‌های سرقت در برخی شهرستان‌های یزد نگران‌کننده است

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: افزایش پرونده‌های سرقت در مرکز استان و برخی شهرستان‌های استان یزد نگران‌کننده است.

میزان پرونده‌های سرقت در برخی شهرستان‌های یزد نگران‌کننده است

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، غلامحسین حیدری ظهر امروز در همایش نقش مساجد و بقاع متبرکه در پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی در اردکان، اسلام و احکام الهی را عامل پیشرفت مسلمانان عنوان کرد و اظهار داشت: عامل پیشرفت دین نیز ایمان و معنویات است که در آیات متعدد قرآن بر آن تاکید شده است.

وی افزود: دین و اعتقادات دینی نقش بسیار موثری در پیشگیری از وقوع جرم و سلامت اجتماع دارد و اجرای حدود و تعزیرات الهی در کنار سایر اقدامات فرهنگی نقش بازدارنده در این زمینه ایفا می‌کند.

حیدری با اشاره به اینکه تعداد زندانیان استان یزد بیش از 3 هزار و 200 نفر است، خاطرنشان کرد: میانگین سنی این افراد سن 20 تا 35 سال است یعنی جوانانی که می‌توانند نقش سازنده‌ای در جامعه داشته باشند، هم‌اکنون به دلیل انجام جرم در زندان تحمل کیفر می‌کنند.

این مسئول عنوان کرد: طی شش ماهه اول سال جاری، سرقت در شهرستان اردکان نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است به طوری که در شش ماهه اول سال 90 حدود 292 پرونده و در شش ماهه اول سال جاری 318 پرونده در این زمینه در اردکان تشکیل شده است.

رئیس کل دادگستری استان یزد بیان کرد: این آمار زیبنده استان مذهبی یزد نیست و چنانچه احساس امنیت در جامعه از بین برود، مردم نمی‌توانند زندگی خوبی داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه قضایی و نیروی انتظامی باید در زمینه پیشگیری از وقوع جرم تلاش بیشتری داشته باشند، افزود: برای عبرت زندانیان و مجرمان، بسیاری از احکام با حضور آنها اجرا می‌شود تا پس از آزادی نسبت به این جرائم اقدام نکنند.

حیدری در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: روحانیون باید در راستای تحکیم بنیان خانواده نقش بیشتری در جامعه ایفا کنند، زیرا طلاق، پایه و اساس بسیاری از جرائم در جامعه است.

این مسئول مواد مخدر را یکی از مشکلات اساسی جامعه ذکر کرد و افزود: در شهرستان اردکان طی دو ماهه نخست سال جاری، 150 فقره پرونده در زمینه مواد مخدر تشکیل شده که امیدواریم با تلاش دستگاه قضایی و ماموران نیروی انتظامی این معضل به طور کلی از جامعه ریشه‌کن شود.

 رئیس کل دادگستری استان یزد با اشاره به اینکه در انجام شیوه‌های امر به معروف و نهی از منکر باید دقت بیشتری صورت گیرد، عنوان کرد: اگر امر به معروف و نهی از منکر به شیوه درست صورت گیرد، تاثیر خود را بر روی افراد می‌گذارد.

امام جمعه اردکان نیز در این مراسم با بیان اینکه جرائم و ناهنجاری‌ها به شیوه‌های مختلفی در جامعه صورت می‌گیرد، بیان داشت: عواقب و تبعات جرائم در جامعه گریبانگیر همه افراد حتی آنهایی که مرتکب خطا نشده‌اند، می‌شود و کل جامعه را مورد هدف قرار می‌دهد.

حجت‌الاسلام سید محمد حسینی تاکید کرد: برای پیشگیری از وقوع جرم در جامعه، امر به معروف و نهی از منکر باید عملیاتی و اجرایی شود و همه افراد جامعه نقش خود را در این زمینه به خوبی انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: پیشگیری از وقوع جرم در جامعه وظیفه یک شخص یا نهاد خاص نیست بلکه کلیه آحاد جامعه و افراد جامعه، نهادها و سازمان‌ها باید با همکاری و هم‌فکری از وقوع آن در جامعه جلوگیری کنند.

حسینی اضافه کرد: پیشگیری از وقوع جرم در جامعه نیاز به عزم ملی دارد که این عزم هنوز شکل نگرفته است.

این مسئول ادامه داد: حضور و همکاری مردم در همه عرصه‌ها باعث می‌شود کارهای مهم و بزرگی انجام شود.

امام جمعه اردکان، رشد باورهای دینی، اعتقادات و ایمان مردم را عامل دیگری در راستای پیشگیری از وقوع جرم در جامعه دانست و متذکر شد: داشتن روحیه مذهبی، ایمان و اعتقاد معنوی سبب می‌شود مردم از ارتکاب جرائم گریزان باشند.

حسینی با اشاره به اجرای حدود و تعزیرات الهی در حضور مردم اذعان داشت: جامعه باید از اجرای مجازات‌ها مطلع شود تا درس عبرتی برای افراد مستعد انجام جرم باشد.

انتهای پیام/ن10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول