اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

طرح آهن یاری در مدارس بردخون اجرا شد

خبرگزاری فارس: امروز طرح آهن‌یاری در مدارس بردخون به منظور رفع کمبود آهن و جلوگیری از پیامدهای منفی آن اجرا شد.

طرح آهن یاری در مدارس بردخون اجرا شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر مسئول بهداشت مدارس اداره آموزش و پرورش بردخون پیش از ظهر امروز در حاشیه اجرای این طرح گفت: کمبود آهن و کم خونی فقر آهن یکی از مهم‌ترین مشکلات تغذیه‌ای و بهداشت عمومی در جهان بشمار می‌رود و سازمان جهانی بهداشت برای پیشگیری و کنترل کم خونی فقر آهن، به‌کارگیری ترکیبی از چهار استراتژی شامل آهن یاری، آموزش تغذیه، غنی‌سازی مواد غذایی و کنترل بیماری‌های عفونی و انگلی را توصیه کرده است.

حیدر زارعی افزود: فقر آهن در دختران راهنمایی و متوسطه شیوع یافته و از این رو طرح آهن‌یاری به منظور رفع کمبود آهن هر ساله در مدارس دخترانه اجرا می‌شود، زیرا کم خونی فقر آهن پیامدهای منفی متعددی از جمله افزایش مرگ و میر مادران هنگام زایمان، کاهش ضریب هوشی، اختلال در رشد جسمی و توانمندی‌های ذهنی کودکان را به‌دنبال دارد.

وی اضافه کرد: پس از دریافت قرص آهن یاری از شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیّر، 16 قرص برای هر دانش آموز در پایه دوم وسوم راهنمایی و اول و دوم وسوم متوسطه مدارس دخترانه اختصاص یافته و بین آنان توزیع شده که در روزهای دوشنبه در مدارس استفاده می‌شود و تداخلی با مصرف شیر آنان در مدارس ندارد.

زارعی اذعان داشت: غلامرضا بردستانی پیرامون اهمیت و جایگاه آهن و کمبود آن در مدارس دخترانه سخنرانی می‌کنند و برای انجام این امر مهم ستادی در اداره آموزش و پرورش بردخون تشکیل شده که بر اجرای آن نظارت دارد.

انتهای پیام/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول