اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه دامپزشکی مشهد:

92 درصد از دام‌های قربانی در کشتارگاه ذبح شدند

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی مشهد گفت: در روز عید قربان 92درصد از دام‌های قربانی در کشتارگاه‌های مشهد ذبح شدند.

92 درصد از دام‌های قربانی در کشتارگاه ذبح شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مجید روحانی‌نژاد عصر امروز در جمع خبرنگاران در ارتباط با اقدامات انجام شده شبکه دامپزشکی مشهد در عید قربان اظهار کرد: در روز عید سعید قربان 3 هزار و 253 راس دام ذبح شده است که از این تعداد 2 هزار و 992 راس در کشتارگاه‌ها و تعداد 261 راس در سطح شهر بوده است.

وی خاطرنشان کرد: 92 درصد از دام‌های ذبح شده در کشتارگاه‌ها صورت گرفته و نشان‌دهنده این است که شهروندان گرامی ظرفیت بالایی برای ارتقای فرهنگ بهداشت عمومی نسبت به خود و جامعه دارند.

رئیس شبکه دامپزشکی مشهد از رشد 20درصدی هدایت ذبح دام نذری به کشتارگاه‌ها نسبت به سال گذشته خبر داد، ضمن اینکه در بازدیدهای بهداشتی در کشتارگاه و اکیپ‌های سیار بهداشتی دامپزشکی مقدار 2282 کیلوگرم گوشت استحصالی از دام نذری، شامل یک لاشه گاوی و یک لاشه گوسفندی و 1325 کیلوگرم آلایش به علت قابلیت بهداشتی از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

وی با اشاره به اجرای طرح ترویجی اجرایی نظارت بهداشتی بر دام نذری ویژه عید سعید قربان، افزود: این طرح که در جلسه کمیسیون بهداشت شهرستان در دستور کار قرار داشت، گزارش کاملی از اقدامات دامپزشکی و برنامه‌هایی که در پیش رو دارد عنوان شد و با توجه به نیاز همکاری دستگاه‌های اجرایی شهرستان و تاکید فرماندار درباره وارد شدن تمام ادارات در این طرح‌ و همیاری آنان در پیشبرد اهداف بهداشتی دامپزشکی که خود به صورت فرهنگ بهداشت عمومی نهادینه شود.

رئیس شبکه دامپزشکی مشهد اظهار کرد: با تجهیز تعداد 50 اکیپ از کارشناسان دامپزشکی و با همکاری شهرداری تعداد 70 اکیپ اجرائیات شهرداری جهت جمع‌آوری عرضه دام زنده غیرمجاز در کنار حضور نیروی‌های ویژه انتظامی به تعداد 20 اکیپ شرکت فعال داشتند که جا دارد از تمام دستگاه‌های همکار در این طرح تقدیر به عمل آید.

انتهای پیام/آ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول