اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسعود رایگان:

هنرمندان باید از سوی مسئولان حمایت شوند

خبرگزاری فارس: بازگیر برجسته تئاتر و سینمای ایران گفت: ایران اسلامی دارای جوانان هنرمند و با استعداد در تمام زمینه‌ها به ویژه تئاتر است که باید از سوی مسئولان حمایت شوند.

هنرمندان باید از سوی مسئولان حمایت شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، مسعود رایگان ظهر امروز در آیین اختتامیه بیست و چهارمین جشنواره تئاتر منطقه یک کشور در خرم‌آباد گفت: جوانان ما در عرصه تئاتر و هنرخلاق هستند و باید بسترهای مناسب جهت اوج گرفتن آنها در عرصه هنر را فراهم سازیم.

وی به استعدادهای استان لرستان اشاره کرد و گفت: استان لرستان به واسطه بهره‌مندی از توانمندی و قابلیت‌های مناسب در عرصه هنر نمایشی، شرایط لازم برای داشتن تئاتر شهر را دارد.

رایگان یادآور شد: خرم‌آباد به عنوان یک شهر فرهنگی از سال 1327 دارای تئاتر و سینما بوده و به همین دلیل هنر نمایش دراین شهر قدمت تاریخی دارد که این مهم تاکیدی بر فعالیت و حمایت بیشتر از انجمن هنرهای نمایشی این استان است.

این بازیگر سینما و تئاتر کشور گفت: باید فرصت لازم برای بروز خلاقیت و استعداد جوانان هنرمند کشور از سوی متولیان این عرصه با برگزاری رویدادهای مختلف هنری فراهم شود.

رایگان گفت: لرستان دارای پیشینه‏ای تاریخی و فرهنگی بوده و هویت فرهنگی برای شهر به وجود آورده است که می‏طلبد تئاتر شهر با حمایت و همراهی نهادهای شهری و فرهنگی احداث شود.

وی با بیان اینکه شهر خرم‌آباد نمادی از فرهنگ و هنر ایرانی است، اظهار داشت: استان لرستان با پیشینه تاریخی و فرهنگی مناسبی که دارد، نیازمند تاسیس تئاتر شهر با حمایت و همراهی نهادهای شهری و فرهنگی است.

رایگان با اشاره به اینکه در حاشیه ساختمان شهرداری خرم‌آباد، زمین مناسبی برای ساخت مجموعه تئاتر شهر وجود دارد، گفت: ایجاد تئاتر شهر در استان لرستان، یک هویت فرهنگی ممتاز را برای این منطقه پدیدار می‌کند.

وی با بیان اینکه انجمن هنرهای نمایشی کشور می‌تواند با صرف 100 میلیون تومان مجموعه تئاتر شهر را در خرم‌آباد احداث کند، افزود: با ایجاد این مجموعه علاوه بر رشد و رونق هنر نمایش در استان، زمینه برای برگزاری رقابت‌ها و جشنواره‌های مختلف هنری نیز دراین استان فراهم می‌شود.

وی گفت: لرستان یکی از استان‌های جوان کشور است و جوانان این خطه دارای استعداد بالایی در حوزه‌های مختلف هنری هستند که در صورت مدیریت و حمایت از این استعدادها، تحولی اساسی در هنر نمایشی استان و کشور ایجاد می‌شود.

با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی بیست و چهارمین جشنواره تئاتر منطقه یک کشور با برگزاری آیین اختتامیه و معرفی گروه‌های نمایشی برتر در خرم‌آباد به کار خود پایان داد.

بیست و چهارمین جشنواره تئاتر منطقه یک کشور با حضور 13 گروه نمایشی از هشت استان کشور، سوم تا ششم آبان ماه در خرم‌آباد برگزار شد.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول