اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد اقامه نماز همدان:

بودجه جشنواره نماز تاکنون پرداخت نشده است

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد اقامه نماز استان همدان گفت: با وجود قول‌های داده شده از ستاد مرکزی و استانداری همدان مبنی بر تأمین بودجه جشنواره فرهنگی ـ هنری نماز، تاکنون پرداختی صورت نگرفته است.

بودجه جشنواره نماز تاکنون پرداخت نشده است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مرتضی حسنی‌حلم پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برای دومین سال پیاپی همدان میزبان دومین جشنواره ملی فرهنگی ـ هنری نماز است که در 17 و 18 آبان ماه سال جاری در همدان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون 551 اثر به دبیرخانه جشنواره نماز ارسال شده است، افزود: در پویانمایی 24 اثر، خاطره‌نویسی 130 اثر، فیلمنامه‌نویسی 112 اثر، داستان کوتاه 193 اثر و 92 اثر در فیلم کوتاه به دبیرخانه ارسال شده است.

دبیر ستاد اقامه نماز استان همدان با بیان اینکه در هر رشته از سه نفر برتر تجلیل می‌شود، خاطرنشان کرد: پس از اتمام جشنواره برای همه افرادی که آثار خود را به جشنواره ارسال کرده‌اند، بسته‌های فرهنگی برای تقدیر به آنها ارسال می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون بودجه جشنواره تأمین نشده است، افزود: استانداری همدان و ستاد مرکزی اقامه نماز قول‌هایی مبنی بر تأمین بودجه جشنواره فرهنگی ـ هنری نماز داده‌اند اما تاکنون این مبالغ پرداخت نشده است.

حسنی‌حلم عدم تأمین بودجه جشنواره را مشکل‌زا دانست و گفت: اگر بودجه لازم در مدت زمان ممکن میسر نشود، نتایج لازم از جشنواره حاصل نمی‌شود.

وی تأکید کرد: ستاد اقامه نماز مردمی است و نهادی دولتی نسیت و نهادی بسیجی است و بر مبنای دیدگاه رهبری گام برمی دارد که از ریخت و پاش نیز در این جشنواره خبری نیست.

دبیر ستاد اقامه نماز استان همدان با اشاره به اینکه هم جشنواره سال قبل و هم جشنواره امسال با حداقل هزینه برگزار می‌شود، اظهار کرد: حداکثر بودجه لازم برای این جشنواره، 70 میلیون تومان است که 30 میلیون تومان به جوایز این جشنواره و 10 میلیون تومان برای داوری آن در نظر گرفته شده است.

وی یادآور شد: در روز 17 آبان آثار ارسالی برای دانش‌آموزان ارائه می‌شود تا قشر دانش‌آموز بتوانند با آموزه‌های دینی در حوزه هنر آشنا شوند.

حسنی‌حلم با بیان اینکه ما به دنبال ایجاد دبیرخانه دائمی جشنواره هستیم، اظهار کرد: با ایجاد دبیرخانه دائمی جشنواره، کارهای هنری با نگاه به آموزه‌های دینی ادامه می‌یابد و این امر منحصر به برگزاری جشنواره نمی‌شود و منجر به سوق یافتن هنرمندان به این سمت و سو می‌شود.

وی از برگزاری نمایشگاهی نیز در حاشیه جشنواره اشاره کرد و گفت: نمایشگاهی متشکل از کتاب و اقلام تبلیغاتی و دینی در حاشیه جشنواره در تالار معلم برگزار می‌شود.

دبیر ستاد اقامه نماز استان همدان یادآور شد: برخی از استان‌ها تمایل داشتند جشنواره فرهنگی ـ هنری نماز در استان آنها برگزار شود که با اعلام آمادگی استان برای برگزاری این جشنواره، انتقال جشنواره به سایر استان‌های متقاضی منتفی شد.

معاون فرهنگی ستاد اقامه نماز استان همدان نیز گفت: تصمیم بر این است که سال آینده زمان جشنواره تغییر یابد تا دانشجویان هنر نیز بتوانند در جشنواره حضور یابند چرا که در هنگام فراخوان جشنواره، دانشجویان در تعطیلات هستند و امکان شرکت در جشنواره را ندارند.

حسن کرمی‌نور بیان داشت: اگر بسترسازی لازم برای هنرمندان ایجاد شود، آنها می‌توانند در راستای آموزه‌های دینی مؤثر باشند که این امر نیازمند ایجاد پتانسیل و ظرفیت‌های ویژه است.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول