اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش ستاد اقامه نماز:

ستاد اقامه نماز ماهیت اجرایی ندارد

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش ستاد اقامه نماز گفت: این ستاد اجرایی نیست به همین دلیل بودجه و امکاناتی در اختیار ندارد و در حد توان به منظور برگزاری دوره‌های آموزشی دستگاه‌ها را حمایت می‌کند.

ستاد اقامه نماز ماهیت اجرایی ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‌های استان فارس، سیدمحمد عبداللهی در حاشیه بازدید از زندان مرکزی شیراز اظهار داشت: وظیفه اصلی ستاد اقامه نماز، سیاستگذاری و ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها در سطح کشور و نظارت بر اجرای مطلوب سیاست‌ها و برنامه‌ها در زمینه نماز در استان‌ها است.

وی افزود: ستاد اقامه نماز، ستاد اجرایی در سطح کشور نیست، به همین دلیل بودجه و امکاناتی در اختیار ندارد اما به لحاظ مشاوره و تجهیزات در راستای ترویج فرهنگ نماز و تأمین مدرس، در حد توان به منظور برگزاری دوره‌های آموزشی دستگاه‌ها را حمایت می‌کند.

معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش ستاد اقامه نماز بر انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین اداره کل زندان‌های فارس و ستاد اقامه نماز این استان تأکید کرد و افزود: ظرفیت و امکانات زندان‌ها بررسی خواهد شد تا فهرستی از نیازمندی‌های فرهنگی در حوزه نماز در مورد ارتقای سطح علمی روحانیون، مسائل رفاهی و اداری آنها و ... به منظور بهبود وضعیت نماز شناسایی شود و تفاهم‌نامه همکاری منعقد گردد.

وی تصریح کرد: طی هفته آینده دوره آموزشی ویژه رؤسای اداره‌های فرهنگی تربیتی زندان‌های کشور به منظور رسیدگی به مشکلات زندان‌ها در حوزه نماز در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

عبداللهی ادامه داد: به منظور ارزیابی عملکرد ستاد اقامه نماز زندان‌ها، از زندان‌های استان‌های مختلف بازدید داشتم اما در بازدید از زندان مرکزی شیراز دیدم ارزش‌های دینی از فضای زندان به خوبی و با عطر قوی به مشام می‌رسد.

معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش ستاد اقامه نماز وجود نمازخانه در اکثر اندرزگاه‌ها را نشانگر مدیریت ارزشی زندان دانست و گفت: نظم و انضباط برخاسته از دین در زندان یک ارزش بوده و نظمی که در این مرکز توسط خود زندانیان فراهم شده، نشانه شخصیت‌دادن به زندانی و مشارکت آنها در کارهای گروهی است.

وی مدیریت فرهنگی حاکم در مجموعه امنیتی زندان را به عنوان یک ارزش دانست و گفت: به مدیرکل زندان‌های فارس پیشنهاد می‌کنم این الگو و مدل را برای زندان‌های دیگر کشور تبیین کنند.

معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش ستاد اقامه نماز همچنین با حضور در جمع زندانیان افزود: فضایی که مسئولان زندان در راستای اصلاح و تربیت شما به وجود آورده‌اند برای این است که گوهر وجود خود را در این فضا پیدا کنید.

وی افزود: زندان در جمهوری اسلامی بهترین فضای بازگشت به خود است و فردی که در بند تحمل کیفر می‌کند باید از این فرصت به وجود آمده استفاده کند و بداند که رهایی‌ فقط در اختیار خودش است و با عزم و اراده جدی خود را برای بازگشت به جامعه آماده کند.

عبداللهی تصریح کرد: اگر در کودکی تمام افرادی که امروز گرفتار زندان شده‌اند با آموزه‌های دینی آشنا شده بودند بیش از 90 درصد از افراد گرفتار بند زندان نمی‌شدند.

معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش ستاد اقامه نماز با اشاره به سوره‌ای از قرآن مجید خاطرنشان کرد: اگر کسی می‌خواهد در دنیا مصلح شود خودش باید این شایستگی را پیدا کند، چراکه تمسک به قرآن نسخه اصلی و شفابخش برای همگی ما است.

انتهای پیام/ز30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول