اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارگردان همدانی:

مسئولان برای ساخت فیلم حمایتم نمی‌کنند

خبرگزاری فارس: نویسنده و کارگردان فیلم تلویزیونی «خدا همین نزدیکی است» گفت: علاوه بر نبود حمایت مالی از سوی مسئولان، حمایت‌های جانبی نیز در راستای ساخت فیلمم صورت نگرفته است.

مسئولان برای ساخت فیلم حمایتم نمی‌کنند

امید انصاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان در ارتباط با ساخت فیلم «خدا همین نزدیکی است» اظهار داشت: ساخت این فیلم پایان سال 90 و ابتدای امسال به اتمام رسید و طی سه ماه اخیر نیز در تالار فجر همدان مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه این فیلم موضوعی دینی، عرفانی و اجتماعی دارد، افزود: این فیلم داستان کودکی است که برای شفای خواهرش مسیری را طی می‌کند و به امامزاده‌ای می‌رسد تا در آنجا برای خواهرش شفا بگیرد.

نویسنده و کارگردان فیلم تلویزیونی «خدا همین نزدیکی است» با بیان اینکه همه لوکیشین‌های این فیلم در شهر همدان و امامزاده محسن (امامزاده کوه) تصویربرداری شده، عنوان کرد: هنرمند کودک این کار نیز شادمهر ایزدی است.

وی با بیان اینکه نویسندگی این کار یک ماه به طول انجامید، گفت: نویسندگان و منتقدانی چون نیما بیگلریان، بابک رضاپور و محسن پورقاسمی نیز فیلمنامه این فیلم را تأیید کردند.

انصاری با بیان اینکه انجمن سینمای جوان نیز این فیلم را برای ساخت تأیید کرد، مشکل اساسی در ساخت این فیلم را نبود حمایت استانی دانست، تصریح کرد: علاوه بر نبود حمایت مالی حمایت‌های جانبی نیز در راستای ساخت این فیلم صورت نگرفت.

*آموزش و پرورش هیچ گونه حمایتی از ما نکرد

وی با بیان اینکه با عدم حمایت‌ها در ساخت فیلم در همدان بسیار کار کردن سخت است، به عدم حمایت آموزش و پرورش استان همدان در ساخت این فیلم اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه این فیلم کار فرهنگی است آموزش و پرورش اصلاً همکاری نکرد برای اینکه فضاها را در اختیار ما قرار دهد.

نویسنده و کارگردان فیلم تلویزیونی «خدا همین نزدیکی است» با اینکه ساخت این فیلم در انتهای سال بود و مدارس نیز تعطیل بودند، عنوان کرد: با این وجود آموزش و پرورش مدرسه یا کلاسی را برای فیلم در اختیار ما قرار نداد.

وی گفت: با توجه به عدم حمایت آموزش و پرورش ما مجبور شدیم از طریق مدارس خصوصی و غیر انتفاعی وارد شویم در حالی که بر اساس نوع بافت این فیلمنامه نیاز به فضای مدارس دولتی بود چرا که مدرسه غیر انتفاعی با توجه به امکانات خاصش همخوانی به اصل داستان نداشت.

انصاری خاطرنشان کرد: به نظر من دلیل اینکه آموزش و پرورش از مدارس دولتی در اختیار ما قرار نداد استاندارد نبودن بافت مدارس همدان است و به دلیل کمبود امکاناتشان است که نخواستند رسانه‌ای شود.

* این فیلم هیچ بازگشت مالی برای من نداشت

وی با بیان اینکه حراست آموزش و پرورش با این قضیه مشکل داشت، ابراز داشت: با وجودی که تهیه‌کننده کار نیز خودم بودم ساخت این فیلم بازگشت مالی برای من نداشت.

نویسنده و کارگردان فیلم تلویزیونی «خدا همین نزدیکی است» با بیان اینکه برای ساخت این فیلم تماماً از جیب هزینه کرده‌ایم عنوان داشت: انجمن سینمای جوان این فیلم را تأیید کرد اگرچه دست این انجمن نیز بسته است و در بحث حمایتی نیز آن چنان نمی‌تواند وارد شود چون این بحث از ریشه خراب است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با گلایه از نبود تجهیزات فیلمبرداری در همدان نیز گفت: ابتدایی‌ترین تجهیزات نیز در اختیار ما قرار نگرفت و مجبور شدیم تجهیزات را از سنندج کرایه کنیم برای همدان بسیار بد است که حتی دوربین و وسایل فیلمبرداری را با مبالغ بالا از شهر دیگری بیاوریم.

انصاری با بیان اینکه بحث عدم حمایت مالی و حمایت‌های جانبی مهمترین مشکل در ساخت فیلمم بود، افزود: اگر چه این فیلم عرفانی ـ مذهبی بوده و با خصوصیت زندگی مردم امروز هم‌سنخ است اما صدا و سیما نیز حاضر به تقبل هزینه‌ای آن نشد در حالی که هدف از ساخت این فیلم توجه دادن به فرهنگ اعتقادی توسل به امامزادگان است.

وی با بیان اینکه تنها مکانی که در راستای ساخت این فیلم حمایت کرد اداره اوقاف همدان بود که مجوز فیلمبرداری در امامزاده محسن(ع) را داد، گفت: اداره بهداشت همدان نیز همکاری خوبی در راستای ساخت این فیلم کرد و یک درمانگاه برای فیلمبرداری در اختیار گروه قرار داد.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول