اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مسئولان در روستای خفر

کلنگ احداث فاز یک امامزاده سید احمد سمیرم به زمین زده شد

خبرگزاری فارس: صبح امروز در روستای خفر سمیرم کلنگ احداث تربت خانه امامزاده سید احمد روستای خفر به زمین زده شد.

کلنگ احداث فاز یک امامزاده سید احمد سمیرم به زمین زده شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمیرم، علی مبشری صبح امروز در مراسم کلنگ‌زنی احداث تربت خانه امامزاده سید احمد روستای خفر اظهار کرد: طرح جامع این امامزاده توسط اداره اوقاف و امور خیریه سمیرم انجام شده است که فاز یک آن با 140 متر زیربنا اجرا می‌شود.

وی در آمد سالانه این امامزاده را 6 میلیون تومان اعلام کرد و افزود: برای تکمیل این طرح 200 میلیون تومان اعتبار پیش‌بینی شده که درآمد خود امامزاده به تنهایی جوابگوی اجرای طرح نیست.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه سمیرم از مسئولان، خیران، واقفان و عموم مردم درخواست کرد جهت تکمیل تربت خانه این امامزاده در قالب کمک‌های نقدی و غیر نقدی مساعدت کنند.

وی از وجود 23 اماکن مذهبی در شهرستان سمیرم خبر داد و تصریح کرد: در این شهرستان 9 امامزاده دارای درآمد، دو مورد فاقد درآمد، پنج قدمگاه و پنج مقبره بدون درآمد است.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سمیرم یکی از علل ولایتمداری مردم سمیرم را وجود همین امامزادگان دانست و گفت: وجود با برکت مقبره امامزادگان در ایران، مکتب اهل بیت(ع) را در این کشور ترویج و ماندگار کرده است.

وی افزود: امامزادگان مهم‌ترین پایگاه اعتقادی و دینی هستند و باید همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند با تبدیل‌شدن به قطب فرهنگی سد محکم و پایگاه‌های اصلی فرهنگی در برابر شبیخون و تهاجم دشمنان اسلام گردند.

به گزارش فارس، روستای خفر در فاصله 75 کیلومتری جنوب سمیرم و در ارتفاع 2 هزار و 300 متری کوه دنا از سطح دریا قرار دارد.

انتهای پیام/صا30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول