اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اوقاف و امور خیریه بردسکن:

آستانه امامزاده سیدطاهر بردسکن به مرکز فرهنگی تبدیل می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس اوقاف و امور خیریه بردسکن گفت: امامزاده سید طاهر بردسکن دارای شجره‌نامه است که با توجه به جایگاه این امامزاده، مقرر شده است این امامزاده به یک مرکز فرهنگی تبدیل ‌شود.

آستانه امامزاده سیدطاهر بردسکن به مرکز فرهنگی تبدیل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بردسکن، صادق خلیلی صبح امروز و در مراسم غبارروبی بقعه امامزاده علی‌النقی الله‌آباد که با حضور مسئولان بردسکن و بخش شهرآباد برگزار شد، با بیان عظمت بقاع متبرکه که قدمت و تاریخ منطقه را نشان می‌دهد، اظهار کرد: اداره اوقاف و امور خیریه درصدد است با اعتبارات این مجموعه و نذورات مردمی اماکن مذهبی این شهرستان را با همکاری هیئت امنا بازسازی و مرمت کند و این مراکز مذهبی به مرکزی علمی و فرهنگی برای زائرین و مجاورین تبدیل شود.

رئیس اوقاف و امور خیریه بردسکن افزود: از آنجا که امامزاده سید طاهر از فرزندان امام زین العابدین(ع) در مسیر جاده بردسکن به تهران واقع شده است و با توجه به تردد زیاد مسافران خدمات‌دهی بیشتر آن مجموعه به زائرین توسط اداره اوقاف در دست اقدام است.

خلیلی در رابطه با امامزاده علی‌النقی الله‌آباد شهرآباد بردسکن گفت: با مشارکت 190 میلیون ریالی خیران عملیات ساخت حسینیه این امامزاده شروع شده است که برای تکمیل به همکاری بیشتر خیران و دستگاه‌های خدمات‌رسان نیاز است.

حسین عظیمی رئیس هیئت امنای امامزاده سید طاهر در ادامه با بیان اینکه این امامزاده در مرز بردسکن و استان یزد قرار دارد، گفت: 23 کیلومتر فاصله این منطقه با مرز استان یزد است که با آسفالت مسیر منتهی به استان یزد، می‌طلبد مورد توجه قرار گیرد و این امر سبب برون رفت منطقه کویری بردسکن از بن بست می‌شود.

وی از اختصاص 50 میلیون ریال توسط اداره اوقاف و امور خیریه بردسکن برای ساخت انبار وسایل در این مجموعه  خبر داد.

در این مراسم که امام جمعه، فرماندار بردسکن و جمعی از خیران منطقه حضور داشتند، حجت‌الاسلام علی اصغر امینی امام جمعه بردسکن در سخنانی با اشاره به وجود این امامزادگان در مناطق دور هر منطقه گفت: مطالعه عمیق پیرامون این مراکز مذهبی و بقاع نشان از تاریخ کهن ایران زمین دارد.

امینی با برشمردن جنگ نرم دشمن و مبارزه با آن به سه موضوع از جمله مبارزه با شبهه افکنی، فتنه و توفیق اشاره کرد و افزود: در جنگ نرم دشمن باید در جهت اعتلای دین سرمایه‌گذاری کنیم.

امام جمعه بردسکن اظهار کرد: امروز بیان مشکلات و اعلام فقر و نداری خلاف قرآن است زیرا نعمت‌های خداوند فراوان و شیطان است که وعده فقر را می‌دهد.

وی خواستار صبر و استقامت افراد در برابر مشکلات شد و گفت: نباید با ایجاد اضطراب بعضاً آب به آسیاب دشمن بریزیم.

امام جمعه بردسکن با بیان پیشرفت‌ها زیاد کشور در 30 سال اخیر گفت: هنوز فضای کشور به نورانیت شهدا عطر آگین است و از خداوند طلب می‌کنیم که توفیق خدمت را به مسئولان و همه اقشار جامعه  عنایت کند تا شرمنده خون شهدا و ایثارگران انقلاب نشویم.

انتهای پیام/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول