اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه چابهار:

امثال شهید فهمیده‌ها در ایران زیاد است

خبرگزاری فارس: امام جمعه چابهار گفت: در ایران امثال شهید حسین فهمیده زیاد وجود دارد که نمونه بارز آن در حادثه تروریستی جمعه گذشته چابهار مشهود است.

امثال شهید فهمیده‌ها در ایران زیاد است

به گزارش خبرگزاری فارس از چابهار، حجت‌الاسلام سید محمد موسوی در خطبه‌های امروز نماز عید سعید قربان در مسجد امام حسین(ع) چابهار اظهار داشت: ایام شهادت شهید دانش‌آموز «حسین فهمیده» است همان نوجوانی که به زیر تانک دشمن بعثی رفت و جانش را فدای خاک میهنش کرد لذا دانش‌آموز شهید «مرتضی آسوده» نیز با تأسی از بیانات بنیانگذار انقلاب که فرمودند «شهید فهمیده رهبر انقلاب است»، جلوی دشمن وهابی و ملحد را گرفت و با این عملش موجب یأس و نامیدی دشمنان اسلام شد.

وی افزود: دشمن به این واقعیت رسیده است که هنوز نوجوانان و جوانان زیادی در ایران وجود دارند که به منظور پایبندی به اعتقادات دینی و اسلامی‌شان حاضرند جان خود را فدای انقلاب و نظام و میهنشان کنند لذا امثال شهید «فهمید‌ه‌ها» در کشورمان بسیار است.

خطیب جمعه چابهار ادامه داد: از مسئولان درخواست می‌شود تا با همکاری و مساعدت مردم همیشه بیدار و هوشیار استان، تلاش‌های امنیتی را مضاعف کرده تا شاهد چنین وقایعی نباشیم و نقاط ضعف برطرف شود.

موسوی در مورد عید غدیر گفت: این عید باید بزرگ داشته شود و برخی از روی نادانی فکر می‌کنند که غدیر عامل تفرقه است در صورتی که غدیر عین وحدت است و روایات متواتر زیادی در این زمینه آمده است.

وی تصریح کرد: وحدت این معنا را می‌دهد که شیعه اعتقادات خود را داشته باشد و به مبانی آن عمل کند و اهل سنت نیز چنین باشد.

امام جمعه چابهار بیان کرد: چه شیعه و چه سنی باید با اتحاد و یکدلی با دشمن مشترک «استکبار جهانی» به مبارزه برخیزند.

موسوی گفت: امروز نماز عید قربان در یادواره شهدا برگزار شد تا یاد و خاطره شهدا زنده بماند امروز نماز عید سعید قربان در عیدگاه چابهار اقامه نشد بلکه در مسجد امام حسین(ع) به خاطر تقارن هفت شهدای حادثه تروریستی جمعه گذشته چابهار برگزار تا فداکاری و از خودگذشتگی آن دو شهید بسیجی گرامی داشته شود.

انتهای پیام/ب20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول