اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارزیابی فرآورده‌های خوراکی سازمان غذا و دارو خبر داد

راه‌اندازی پیشرفته‌ترین سامانه پایش غذا در ایران

خبرگزاری فارس: مدیرکل نظارت و ارزیابی فرآورده‌های خوراکی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو گفت: برای اولین بار پیشرفته‌ترین سامانه پایش غذا را در کشور راه‌اندازی کردیم که در جهان بی‌نظیر است.

راه‌اندازی پیشرفته‌ترین سامانه پایش غذا در ایران

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، وحید صادقیان در مراسم افتتاحیه دهمین نمایشگاه تخصصی صنایع غذایی و هفتمین همایش گرامیداشت روز جهانی غذا در سخنانی با اشاره به راه‌اندازی پیشرفته‌ترین سامانه پایش غذا، اظهار داشت: پیشرفته‌ترین سامانه پایش غذا را در ایران راه‌اندازی کردیم که به اعتقاد من این سامانه در جهان بی‌نظیر است.

وی تصریح کرد: در این سامانه مقدار افزودنی‌های مجاز و همچنین ترکیب‌های دیگر در تولید غذا آورده شده و با استفاده از آن می‌توان برای ایجاد یک تولید محصول داخلی سالم و مفید قدم برمی‌داریم.

مدیرکل نظارت و ارزیابی فرآورده‌های خوراکی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو افزود: در سال آینده این سیستم به طور گسترده شروع به کار می‌کند و می‌توان با هماهنگ‌کردن آن با نظام واحدهای تولیدی یک تعامل مثبتی را ایجاد کرد.

وی در بخش دیگر صحبت‌های خود با اشاره به برچسب سلامت و اصالت کالا برای محصولات وارداتی بیان داشت: یکی از موفقیت‌های سازمان غذا و دارو تهیه برچسب سلامت و اصالت کالا برای محصولات وارداتی است که با این عمل می‌توان از سلامت محصول در هنگام ورود به بازار با خبر شد.

صادقیان متذکر شد: در تقدیری که در تهران از واحدهای برتر تولید غذا در تهران به عمل آمد اصفهان توانست با کسب رتبه‌های برتر به مراتب از دیگر استان‌های کشور موفق‌تر عمل کند.

وی در پایان صحبت‌های خود اضافه کرد: برای تحقق تولید محصول حلال، سامانه کنترل واردات مرکزی تاسیس شده که در آن تحقیقات مربوط به تولیدات حلال انجام می‌شود تا منابعی که شکی در حلال‌بودن آن است در کشور تولید نشود و همچنین جز محصولات وارداتی نباشد.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول