اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امسال

بیش از 15 تن مواد غذایی فاسد در ملایر کشف شد

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ملایر از کشف 15 تن و 200 کیلوگرم مواد غذایی فاسد در شهرستان ملایر توسط اکیپ بازرسی شبکه بهداشت در نیمه نخست سال جاری خبر داد.

بیش از 15 تن مواد غذایی فاسد در ملایر کشف شد

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، اکبر غلامعلیان عصر امروز در کارگروه سلامت و امنیت غذایی ملایر با اشاره به اینکه امنیت غذایی و رعایت بهداشت در دنیا امروز جزء مسائل مهم کشورها به شمار می‌رود، افزود: در این راستا وظیفه مسئولان بهداشتی جامعه بسیار خطیر است و باید در زمینه بهداشت مردم برنامه‌ریزی‌های لازم را داشته و با متخلفان و افرادی که سلامت مردم را با مخاطره و تنش مواجه می‌کنند برخورد شود.

وی با اشاره به اینکه واحد نظارت و بهداشت شبکه بهداشت شهرستان ملایر نیز اقدامات خود را در طول سال در بازدیدها از مراکز عرضه مواد غذایی و بهداشتی به مردم دارد، گفت: در این راستا برخورد با تخلفات انجام می‌گیرد و متخلفان به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان ملایر تعداد موارد بازدیدهای انجام شده از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در ساعات اداری و غیر اداری در شش ماهه نخست سال جاری توسط شبکه بهداشت ملایر را بیش از 10 هزار بازدید عنوان کرد و گفت: در این راستا از رستوران‌ها و چلوکبابی‌ها نیز بیش از یک هزار بازدید طی شش ماهه نخست سال جاری انجام شده است.

وی افزود: در بازدیدهای به عمل آمده از مراکز تهیه مواد غذایی و رستوران‌ها و چلوکبابی‌ها 610 مورد به مراجع قضایی معرفی شده‌اند و برای 57 واحد نیز اخطاریه صادر شده است.

غلامعلیان عنوان کرد: در طول شش ماهه نخست سال جاری 15 تن و 200 کیلوگرم مواد غذایی فاسد توسط شبکه بهداشت ملایر کشف و ضبط شده است.

وی تعداد موارد نمونه‌برداری از مواد غذایی عرضه شده در شش ماهه نخست سال جاری را از مرکز تهیه و پخت مواد غذایی 88 مورد عنوان کرد و افزود: تعداد موارد مثبت به آلودگی نیز 46 مورد بوده که تعداد 36 مورد به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ملایر در ادامه به بازدیدهای انجام شده توسط واحد نظارت شبکه بهداشت اشاره کرد و گفت: در این راستا نیز 112 مورد بازدید از خط تولید کارخانجات انجام شده که بیش از 100 هزار کیلو مواد غذایی توقیف شده است.

وی گفت: 482 قلم لوازم آرایشی و بهداشتی غیر مجاز نیز در شهرستان توقیف شده و 22 مورد نیز به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

غلامعلیان از اشتغالزایی برای 18 نفر از طریق معرفی به کارخانجات برای مسئول فنی در شش ماه امسال در ملایر خبر داد و گفت: آموزشگاه بهداشت 120 ساعت آموزش برای اصناف ملایر برگزار کرده است.

وی تعداد پروانه‌های بهداشتی صادر شده و تمدید شده را نیز توسط بهداشت ملایر در شش ماهه نخست سال جاری 40 مورد عنوان کرد.

کارشناس مسئول بهداشت مدارس شهرستان ملایر نیز از انتخاب 60 مدرسه به عنوان مروج سلامت خبر داد و گفت: تعداد مدارس مروج سلامت در استان 400 مدرسه است.

شهناز عمارت‌کار تصریح کرد: از میان مدارس مروج سلامت شهرستان ملایر، 40 مدرسه مربوط به شهر ملایر، 12 مدرسه مربوط به بخش جوکار و هشت مدرسه مربوط به بخش سامن است.

وی  اظهار کرد: این طرح با توجه به مشکلات بسیاری که در مدارس از نظر بهداشتی وجود دارد و دانش‌آموزان هم قشر بزرگی از جامعه ما و آینده‌سازان میهن را تشکیل می‌دهند، حدود سه سال است که در کشور در حال اجراست.

کارشناس مسئول بهداشت مدارس شهرستان ملایر افزود: در این طرح به دنبال ایجاد برنامه‌ای مداخله‌ای برای ارتقای سطح سلامت دانش‌آموزان هستیم تا قشر عظیمی از جامعه به سمت سلامت سوق داده شوند.

انتهای پیام/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول