اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون صنایع دستی و میراث فرهنگی خراسا‌ن‌رضوی اعلام کرد

ایجاد مراکز آموزش تراش سنگ قیمتی و نیمه‌قیمتی در خراسا‌ن‌رضوی

خبرگزاری فارس: معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی دارای معادن غنی از سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی است بر همین اساس به منظور ایجاد اشتغال و آموزش، مراکز آموزشی در این زمینه دایر شده است.

ایجاد مراکز آموزش تراش سنگ قیمتی و نیمه‌قیمتی در خراسا‌ن‌رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سید جواد موسوی در جمع خبرنگاران در آستانه برگزاری چهارمین همایش ملی جایگاه سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی کشور در مشهد اظهار کرد: استان خراسان‌رضوی دارای معادن غنی و سرشار از سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی است، بر همین اساس ما بر آن شدیم تا به منظور ایجاد اشتغال و فرآوری سنگ‌ها به آموزش تراش سنگ قیمتی و نیمه‌قیمتی در استان پرداخته و مراکز آموزشی متعددی را دایر کردیم.

وی ادامه داد: تاکنون مراکز آموزش کوتاه‌مدت، دبیرستان و هنرستان، مراکز علمی کاربردی، فنی و حرفه‌ای به امر آموزش مشغول هستند که علاوه بر مشهد در شهرهای نیشابور و تربت‌حیدریه نیز آموزش‌های کوتاه‌مدت دایر است.

موسوی تصریح کرد: تعداد افراد مشغول به تحصیل در این مراکز در هنرستان‌های مشهد در سال 90 تعداد 75 نفر و در سال جاری این تعداد به 86 نفر رسیده است.

وی افزود: در مراکز آموزش کوتاه مدت نیز 76 نفر در سال 91 آموزش دیده‌اند.

موسوی اظهار کرد: در شهرستان فیروزه نیز به دلیل اهمیت موضوع یک مرکز فنی و حرفه‌ای مشغول آموزش تراش سنگ دایر شده است.

معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی و صنایع دستی خراسان‌رضوی ادامه داد: آموزش لازمه اشتغال در حوزه فعالیت در سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی است.

انتهای پیام/ع30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول