اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر زراعت استان سمنان پیش‏بینی کرد

کشت جو در 20 هزار هکتار از اراضی سمنان

خبرگزاری فارس: مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از پیش‏بینی کشت جو در بیش از 20 هزار هکتار از اراضی آبی و دیم این استان در سال زراعی 92-91 خبر داد.

کشت جو در 20 هزار هکتار از اراضی سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، امیر رضوی افزود: در سال زراعی جاری، حدود 16 هزار و 500 هکتار از مزارع استان سمنان به کشت جوی آبی و 4 هزار و 300 هکتار به کشت جوی دیم اختصاص خواهد یافت تا عملیات کشت در آنها انجام شود.

وی گفت: کار کشت جو در استان سمنان در مناطق سردسیر از اواخر شهریور ماه آغاز شده و تا پایان آذر ماه، عملیات کاشت در سایر مناطق نیز خاتمه خواهد یافت.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان درباره برآورد سطح قابل کشت در شهرستان‏های استان سمنان برای جوی آبی اضافه کرد: امسال یک‌هزار و 800 هکتار از اراضی شهرستان سمنان، 4 هزار و 900 هکتار در شاهرود و میامی، 7 هزار و 700 هکتار در آرادان و گرمسار، 2 هزار هکتار در دامغان و در شهرستان مهدیشهر 100 هکتار به کشت جوی آبی اختصاص خواهد یافت.

رضوی در خصوص کشت جوی دیم نیز تصریح کرد: تمام 4 هزار و 300 هکتار در نظر گرفته شده برای کشت جوی دیم در شهرستان میامی و دهستان‏های تابعه (منطقه کالپوش) انجام خواهد شد.

وی گفت: بذور ارقام کویر، ریحان 03، والفجر، نصرت، بهمن و آبیدر از ارقام عمده قابل کشت جو در استان سمنان بوده و تاکنون 210 تن بذور گواهی شده و مادری بین کشاورزان توزیع شده است.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان یادآور شد: در سال زراعی 91ـ 90 به میزان 57 هزار تن جو از سطح 20 هزار و 861 هکتار اراضی زیر کشت استان برداشت شده بود.

انتهای پیام/ع30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول