اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه پزشکی کردستان خبر داد

آمادگی مراکز درمانی کردستان برای مقابله با بیماری وبا

خبرگزاری فارس: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از آمادگی کامل مراکز درمانی استان برای مقابله با بیماری وبا خبر داد.

آمادگی مراکز درمانی کردستان برای مقابله با بیماری وبا

فرزام بیدارپور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج با تاکید بر رعایت نکات بهداشتی در سفر به سلیمانیه عراق اظهار کرد: با توجه به شیوع بیماری وبا در استان سلیمانیه عراق مراقبت‌ها در مرز باشماق از چند هفته پیش تشدید شده و افرادی که با داشتن علائم مشکوک به بیماری وبا وارد کشور می‌شوند با انجام نمونه آزمایش در صورت مثبت بودن تحت درمان قرار می‌گیرند.

وی تاکید کرد: مسافران در سفر به سلیمانیه عراق باید با رعایت نکات بهداشتی مراقب ابتلا به بیماری وبا باشند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان اضافه کرد: در دو هفته گذشته تعدادی از ساکنان روستاها و شهرهای مریوان و سروآباد که از مسافرت به سلیمانیه عراق به کشور باز گشته بودند، توسط پرسنل پایگاه بهداشتی مراقبت مرزی، آموزش و موارد مشکوک تحت آزمایش و درمان قرار گرفتند.

بیدارپور در ادامه داشتن اسهال حاد آبکی و تهوع و استفراغ را از علائم بارز بیماری وبا ذکر کرد و گفت: مهم‌ترین راه درمان این بیماری جبران کم‌آبی و درمان با آنتی‌بیوتیک است.

وی همچنین از آماده‌باش تمامی مراکز بهداشتی، درمانی و بیمارستان‌های استان برای درمان موارد مشکوک خبر داد و تصریح کرد: برای پیشگیری از این بیماری توصیه شده که مسافران از آب سالم آشامیدنی، آب جوشیده، مواد غذایی پخته شده و یا آبلیمو یا لیموی تازه به همراه غذا استفاده کنند و در صورت مشاهده موارد مشکوک بلافاصله به نزدیکترین مرکز بهداشتی درمانی مراجعه کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان بیان کرد: با کنترل کامل نقاط مرزی استان هم‌اکنون بیماری وبا در حال فروکش کردن است و در کشور عراق نیز تا حدود زیادی وضعیت کنترل شده است.

بیدارپور در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر تمام استان‌های مرزی در حالت آماده‌باش هستند و اقداماتی صورت گرفته که از ورود بیماری وبا به داخل کشورمان جلوگیری شود تا موجب نگرانی در سطح جامعه نشود.

انتهای پیام/غ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول