اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد:

شورای اجرایی حقی در تغییر مدیر هلال احمر ندارد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد در واکنش به انتشار خبر برکناری رئیس جمعیت هلال احمر گچساران گفت: شورای اجرایی حقی در تغییر مدیر شعب هلال احمر نداشته و انتشار چنین اخباری خیالات است.

شورای اجرایی حقی در تغییر مدیر هلال احمر ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، مختار امیریان صبح امروز در واکنش به انتشار خبری مبنی بر برکناری رئیس جمعیت هلال احمر گچساران در یکی از سایت‌های محلی در گفت‌و‌گو با خبرنگاران در این شهرستان اظهار کرد: برخی‌ با انتشار اخبار کذب به طور مغرضانه یا قصد بردن آبروی خود را دارند یا اینکه هدفشان تخریب و بردن آبروی دیگران است.

منتشر کردن خبر برکناری رئیس هلال احمر گچساران خیالاتی بیش نیست

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد شدید از عملکرد این رسانه استانی و با بیان اینکه برای انتشار اخبار باید صحت خبر با تحقیق بررسی و تأیید شود، افزود: به مسئولان این سایت محلی متذکر شدم که چرا وقتی از رویدادی اطلاع دقیق ندارید آن‌ را منتشر‌ می‌کنید، جواب این بود که در این زمینه فردی با ما تماس گرفت.

امیریان با اشاره به اخبار منتشر شده در زمینه برگزاری جلسه شورای اجرایی جمعیت هلال احمر گچساران و تصمیم این شورا مبنی بر تغییر رئیس کنونی جمعیت هلال احمر این شهرستان گفت: تغییر مدیریت، عزل و نصب باید مکتوب و به طور واقعی اتفاق افتاده باشد که شورا جایگاه این کار را ندارد.

وی با بیان اینکه وظایف شورا مشخص و تعریف شده است و با اشاره به توانمندی‌های رئیس کنونی جمعیت هلال احمر گچساران خاطرنشان کرد: تغییر رئیس این جمعیت در تعریف وظایف شورا نبوده و تا من در این جایگاه در کهگیلویه و بویراحمد قرار دارم، شورا حقی در تغییر مدیریت رئیس کنونی جمعیت هلال احمر گچساران ندارد.

امیریان تأکید کرد: بر اساس قوانین و دستورالعمل‌ها هرگاه مدیر استانی هلال احمر قصد تغییر مدیر یک شعبه در شهرستانی را داشته باشد، باید درخواست مکتوب ارائه دهد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد بیان داشت: مدیر استانی طی درخواست مکتوب به شورای اجرایی هلال احمر یک شعبه برگزاری جلسه‌ای با موضوع انتخاب مدیر جدید یک شعبه را در تاریخی مشخص اعلام می‌کند.

امیریان تصریح کرد: در این صورت از میان کاندیداهای مختلف با توجه به شرایطی که هلال احمر تعیین کرده، دو نفر با کسب بیشترین آرا توسط شورای اجرایی معرفی می‌شوند.

وی با معرفی اعضای شورای اجرایی هلال احمر گفت: در این شورا رئیس هلال احمر به عنوان خزانه‌دار، چهار نفر اعضای شورا و نیز یک یا دو نفر بازرس و در مجموع هشت نفر حضور دارند که به جز بازرس دیگر افراد شورا حق رأی دارند.

امیریان ابراز داشت: هفت نفر اعضای شورا با رأی‌گیری دو نفر را به عنوان گزینه‌های مدیریت شعبه هلال احمر انتخاب و به مدیرعامل استان معرفی می‌کنند که از این دو گزینه با نظر مدیرعامل یکی به عنوان رئیس جدید هلال احمر معرفی خواهد شد.

وی تأکید کرد: این مراحل انتخاب مدیریت جدید شعبه هلال احمر زمانی روی می‌دهد که مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قصد انتخاب کردن رئیس جدید شعبه را داشته باشد و این موضوع را به صورت کتبی اعلام کرده باشد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد متذکر شد: وقتی هنوز هیچ‌گونه درخواستی از سوی جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد ارائه نشده، اقدام شورای اجرایی گچساران در این زمینه حرکتی غیرقانونی و خودساخته بوده و این سایت محلی نیز بدون تحقیق خبر را منتشر کرده است.

امیریان اقدام شورا در زمینه انتخاب رئیس جدید جمعیت هلال احمر گچساران را اقدامی 100 درصد اشتباه و غیرقانونی دانست و یادآور شد: انتخاب مدیر شعبه جدید در گچساران ربطی به شورا نداشته به جز زمانی که مدیرعامل این جمعیت در استان قصد این تغییر مدیریت را داشته باشد.

وی با بیان اینکه پروسه تغییر مدیر شهرستان بعد از معرفی دو نفر برتر به مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان، حداقل چهار ماه به طول خواهد انجامید، عنوان داشت: منتشر کردن این موضوع که رئیس کنونی هلال احمر برکنار شده و کسی دیگر جایگزین وی شده است، خیالات واهی است.

تا هستم از مدیران توانمند جمعیت هلال احمر دفاع می‌کنم

امیریان در پاسخ به اظهاراتی مبنی بر اعلام نظر بعضی از منابع موثق بر اینکه نماینده شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی نظر مساعدی برای انتخاب مدیریت جدید پیشنهادی شورای اجرایی دارد، با انتقاد شدید از این موضع متذکر شد: طبق بخشنامه دولت، نمایندگان در تغییر مدیران دخالتی ندارند و این بخشنامه برای همه دستگاه‌ها و نهادها است.

وی خاطرنشان کرد: من به شما اعلام می‌کنم تا روزی که در این جایگاه قرار دارم، از مدیران توانمند این جمعیت دفاع کرده و سید ابوالفتح بهنامیان مدیر کنونی جمعیت هلال احمر گچساران یکی از مدیران پرتلاش و موفق این جمعیت است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با اشاره به اینکه شورای اجرایی بدون درخواست مدیرعامل استانی حق دخالت در موضوع تغییر مدیریت‌های شعب را ندارد، تأکید کرد: شورای اجرایی حق دخالت در امور غیر محوله را ندارد و من نیز بر اساس نظر نماینده یا هر فرد دیگری اقدام نخواهم کرد.

امیریان بیان داشت: عزل و انتصاب مدیر شعبه وظیفه شورا نبوده بلکه وظیفه مدیرعامل است اما انتخاب مدیر شعبه با رعایت شرایط قانونی و اعلام‌شده بر عهده شورای اجرایی است.

انتهای پیام/ب10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول