اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار بوشهر:

ستاد کنکور در استان بوشهر تشکیل شود

خبرگزاری فارس: استاندار بوشهر گفت: برای زمینه‌سازی به منظور ارتقای سطح استان بوشهر در قبولی دانشگاه‌های کشور، ستاد کنکور در استان بوشهر باید تشکیل شود.

ستاد کنکور در استان بوشهر تشکیل شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر فریدون حسنوند عصر امروز در نشست شورای آموزش و پرورش استان بوشهر با تاکید بر تشکیل ستاد کنکور گفت: این ستاد که متشکل از معاونت برنامه‌ریزی استانداری، نوسازی مدارس، آموزش و پرورش و دانشگاه‌های خلیج فارس و علوم پزشکی است که در مدت 15 روز راهکارهای لازم برای نحوه چگونگی افزایش قبولی دانش‌آموزان در کنکور سراسری ارائه دهند.

استاندار بوشهر با بیان اینکه لازم است در هر شهرستانی یک پژوهشکده ایجاد شود، تصریح کرد: در این پژوهشکده‌ها امکانات نرم‌افزاری، سخت‌افزاری و برنامه‌های لازم برای تقویت علمی دانش‌آموزان و افزایش انگیزه آنان فراهم می‌شود.

وی تشویق دانش‌آموزان در پایه متوسطه با بررسی معدل آنان و بهره‌مندی بیشتر از اولیاء دانش‌آموزان را از دیگر راهکارهای لازم برای افزایش قبولی دانش‌آموزان در کنکور سراسری اعلام کرد.

حسنوند بیان کرد: راه‌اندازی همایش روانشناسی کنکور برای کاهش استرس دانش‌آموزان و همایش تخصصی روش‌های تست‌زنی نقش مؤثری در افزایش قبولی کنکوری‌ها دارد.

استاندار بوشهر بر راه‌اندازی پایگاه‌های کنکور در استان بوشهر تاکید کرد و افزود: این پایگاه‌ها که در روزهای تعطیل راه‌اندازی خواهد شد از اول آذر ماه کار خود را آغاز می‌کنند.

وی همچنین استفاده بیشتر از ظرفیت دانشگاه‌ها و کتابخانه‌های عمومی را یک ضرورت دانست و گفت: قبل از برگزاری کنکور باید کتابخانه‌های عمومی شبانه‌روزی شوند و اماکنی که دانش‌آموزان بتوانند برای مطالعه از آن بهره‌مند شوند باید فعال شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر نیز با بررسی قبولی کنکوری‌های سال‌های گذشته گفت: استان بوشهر در سه سال گذشته رتبه 20 کشور در قبولی کنکور به دست آورد و رتبه امسال هم تا دو ماه آینده اعلام می‌شود.

خلیل رضایی افزود: امسال در کنکور سراسری 175 نفر در رشته پزشکی و 525 نفر در رشته‌های مهندسی قبول شده‌اند و در مجموع در استان رتبه 126 نفر زیر 1000 بوده است.

وی همچنین خواستار ارائه راهکاری برای تامین اعتبار مورد نیاز مدارس شبانه‌روزی استان شد.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول