اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور عشایر فارس:

بیمه اجتماعی عشایری و روستایی یک فرصت طلایی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور عشایر فارس گفت: با توجه به پرداخت دو سوم حق بیمه در صندوق بیمه اجتماعی عشایری و روستایی توسط دولت باید جامعه عشایری و روستایی از این فرصت طلایی استقبال کنند.

بیمه اجتماعی عشایری و روستایی یک فرصت طلایی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قیروکارزین، حسن حبیبی عصر امروز در کارگروه امور عشایر قیروکارزین که با حضور امام جمعه، فرماندار، بخشداران، سایر مسئولان و نمایندگان تیره‌های عشایری این شهرستان همراه بود اظهار داشت: خدمت و خدمتگزاری برای مردم توفیقی است که نصیب هر کسی نمی‌شود و خدمتگزاری صادقانه سعادت مسئولان را به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه 12.5 درصد عشایر کوچ‌رو کشور در استان فارس هستند، اضافه کرد: عشایر مردمان روزهای سخت هستند و هر چادر عشایری یک کارگاه تولیدی است و تمام دستگاه‌ها و ارگان‌ها طبق قانون متولی جامعه عشایر بوده و باید در راستای بهره‌مندی و تقویت این قشر قدم بردارند.

حبیبی با اشاره به عدالت‌محوری و تخصیص اعتبارات قابل توجه به نسبت تناسب جمعیتی از اعتبارات دو درصد نفت و گاز به جامعه عشایری در قیروکارزین تصریح کرد: این نشان از تلاش مسئولان شهرستان برای خدمت‌رسانی به این قشر زحمتکش و سخت‌کوش دارد چرا که توسعه و پیشرفت عشایر سبب حرکت و تقویت شهرستان می‌شود.

مدیرکل امور عشایر استان فارس با بیان اینکه تمام استکبار برای براندازی اسلام و نظام اسلامی قد علم کرده‌اند، خاطرنشان کرد: باید تمام اقشار با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری با جدیت، همت و تلاش و با مشارکت و هم‌دلی و کار تمام خدمتگزاران نظام اسلامی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و رسیدن به اهداف آن با مدیریت اساسی منابع و فرصت‌ها تلاش کنیم.

این مقام مسئول با اشاره به طرح تهیه و تدوین برنامه راهبردی ساماندهی عشایر این استان در افق 1404 که آغاز آن با سالی که به فرموده مقام معظم رهبری مزین به جهاد اقتصادی بوده، صورت گرفته است، بیان داشت: این طرح با استفاده از نقطه نظرات کارشناسی نخبگان جامعه عشایری، اساتید دانشگاه‌ها و دو سال کار کارشناسی، پژوهشی، تحقیقاتی و مشاوره‌ای، حرکتی ضروری و سنجیده برای دستیبابی به استراتژی‌های رشد، تحول و طراحی برنامه‌های درازمدت به منظور توسعه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی جامعه عشایری است.

حبیبی با بیان اینکه با توجه به تمام مسائل و مشکلات خدمات بسیار خوبی به جامعه عشایری صورت گرفته است، ادامه داد: مهم‌ترین اهداف طرح و تدوین برنامه راهبردی ساماندهی عشایر و بهبود شرایط زندگی، محرومیت‌زدایی، بهره‌برداری مناسب و بهینه از منایع طبیعی و انسانی کشور در چارچوب برنامه‌های ملی است.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه عشایر باید از فرصت طلایی مزایای صندوق بیمه‌های اجتماعی بهره‌مند شوند، گفت: عشایر می‌توانند با پرداخت حق بیمه به مدت 15 سال از مزایای مستمری ماهانه به میزان دوسوم سطح درآمد در نظر گرفته شده استفاده کنند.

این مقام مسئول از تمام مسئولان عشایر خواست تا در زمینه این بیمه اطلاع‌رسانی کنند و ادامه داد: شرایط عضویت در صندوق بیمه اجتماعی برای مردان 18 سال تمام و حداکثر 55 سال و برای زنان تا سن 50 سال در نظر گرفته شده و دولت خدمتگزار در این زمینه با توجه به پرداخت دوسوم حق بیمه به عنوان یارانه نگاه ویژه‌ای به آن داشته است.

به گزارش فارس، این کارگروه با سخنرانی امام جمعه، فرماندار، رئیس اداره امور عشایر قیروکارزین و پرسش و پاسخ نمایندگان تیره‌های مختلف عشایری در زمینه مسائل و مشکلات این قشر همراه بود و حسن حبیبی مدیر کل امور عشایر فارس پس از این جلسه به همراه مسئولان این شهرستان از بخش افزر بازدید کرد.

انتهای پیام/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول