اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور ساماندهی خرید و فروش دام در عید قربان

بازار موقت عرضه دام در مشهد برپا می‌شود

خبرگزاری فارس: همزمان با فرارسیدن عید قربان بازار عرضه دام زنده توسط سازمان میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری مشهد راه‌اندازی می‌شود.

بازار موقت عرضه دام در مشهد برپا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، جلال قربانی، مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری مشهد عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هر سال در ایام عید قربان آمار خرید و فروش و کشتار دام، به شدت افزایش می‌یابد که عدم رعایت اصول بهداشتی سبب شیوع بیماری‌های خطرناکی مانند تب کریمه کنگو می‌شود. 

قربانی افزود: به‌منظور ساماندهی خرید و فروش دام در عید قربان، این سازمان بازار عرضه دام زنده را به‌ صورت موقت در میدان قائم، جنب آسایشگاه معلولین فیاض‌بخش به‌ مدت یک روز برپا می‌کند.

قربانی با بیان اینکه با راه‌اندازی این بازار عرضه دام بهداشتی در مشهد، دامداران می‌توانند دام‌های خود را برای عرضه به این بازار منتقل کنند، تاکید کرد: در سال‌های گذشته عده‌ای از دامداران اقدام به عرضه دام زنده در مناطق مختلف شهر می‌کردند که علاوه بر آلوده کردن محیط زیست شهری به سلامت شهروندان نیز لطمه وارد می‏آورد.

وی تصریح کرد: این بازار توسط سازمان میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری مشهد به‌ منظور کنترل آلودگی‌های محیطی و جلوگیری از عرضه دام غیرمجاز ایجاد شده تا شهروندان بتوانند با اطمینان خاطر بیشتر در این روز اقدام به خرید دام زنده کنند.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری مشهد ضمن اعلام غیرقانونی بودن خرید و فروش دام زنده در سایر نقاط شهر مشهد، از شهروندان خواست تا از خرید دام از دیگر مناطق غیرمجاز خودداری و برای ذبح دام حتما به کشتارگاه‌های مجاز مراجعه کنند تا از شیوع آلودگی و بیماری‌های مشترک بین انسان و دام جلوگیری شود.

وی در پایان افزود: در ایام عید قربان بازرسان این سازمان، کارشناسان دامپزشکی و نماینده‌ای جهت پاسخگویی به مسائل شرعی، در محل ذبح دام حضور دارند.

انتهای پیام/آ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول