اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آبفار اردبیل:

شاخص بهره‌مندی روستاییان اردبیل از آب شرب به 93 درصد می‌رسد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اردبیل گفت:‌ تا پایان برنامه پنجم توسعه شاخص بهره‌مندی روستاییان استان اردبیل از آب شرب به 93 درصد می‌رسد.

شاخص بهره‌مندی روستاییان اردبیل از آب شرب به 93 درصد می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، پرویز عباسی ظهر امروز در همایش یک روزه توسعه عمران روستایی در سرعین که برای نخستین بار و به ابتکار استاندار اردبیل تشکیل شد،اظهار داشت: در بخش روستاهای زیر 20 خانوار استان یک هزار و 96 آبادی وجود دارد که 237 روستا برخوردار از آب شرب و 443 روستا فاقد آب شرب هستند.

وی با اشاره به اینکه هم اینک شاخص بهره‌مندی روستاییان از آب شرب 78 درصد است،‌ افزود:‌ ما روستاها را از نظر شاخص بهره‌مندی به سه سطح یک، دو و فاقد دسته‌بندی کردیم که به ترتیب روستاهای فاقد دارای 70 درصد استهلاک، سطح دو بین 30 تا 70 درصد استهلاک و سطح یک کمتر از 30 درصد استهلاک را از نظر شبکه آب شاهد هستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اردبیل از در دست اجرا بودن 151 پروژه عمرانی در حوزه آبرسانی خبر داد و ادامه داد: بیشترین برخورداری پروژه‌ها در شهرستان بیله‌سوار و کمترین برخورداری نیز در روستاهای سرعین به چشم می‌خورد.

عباسی اظهار امیدواری کرد تا پایان برنامه پنجم توسعه که سال 1394 تعیین شده بتوانیم به شاخص معین شده 93 درصد بهره‌مندی مردم از آب شرب دست یابیم.

این مسئول هدف برنامه پنج ساله توسعه در حوزه آبرسانی را یادآور شد و متذکر شد:‌ بهره‌مندی روستاهای بالای 25 خانوار از آب شرب سالم با نسبت جمعیت روستایی تحت پوشش جزو این اهداف است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اردبیل در پایان سخنان خود وضعیت روستاهای استان از نظر آبرسانی را خاطرنشان کرد و اذعان داشت:‌ در بخش روستاهای بالای 20 خانوار نیز 237 روستای برخوردار و 202 روستای فاقد در کل استان وجود دارد که سعی می‌کنیم تا پایان برنامه پنجم توسعه به اهداف تعیین شده دست یابیم.

انتهای پیام/ن20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول