اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همسر نخستین خلبان شهید دفاع مقدس در گفت‌و‌گو با فارس:

وجود شهید صالحی سراسر از عشق به میهن و اسلام بود

خبرگزاری فارس: همسر شهید صالحی نخستین شهید خلبان دفاع مقدس گفت: عشق به میهن و اسلام در تمام وجود این شهید بود.

وجود شهید صالحی سراسر از عشق به میهن و اسلام بود

به گزارش خبرگزاری فارس از خرمشهر، ناهید حسنعلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شلمچه و در آیین استقبال از پیکر پاک 17 شهید دوران دفاع مقدس کشور در خصوص آخرین لحظات زندگی این شهید اظهارکرد: در آخرین لحظات طبق معمول همه خداحافظی‌های گذشته، شهید صالحی از زیر قرآن رد شد و گفت شاید این آخرین خداحافظی باشد.

وی با چشم‌هایی پر از اشک  ادامه داد: اما این خداحافظی با نوبت‌های قبلی تفاوتی بسیار داشت به گونه‌ای که علاوه بر خودم دختر دو ساله ما هم با گریه می‌خواست مانع رفتن پدر شود.

خانم حسنعلی تصریح کرد: هم من و هم دختر خردسالمان می‌خواستیم برای لحظات بیشتری در کنار محمدمان باشیم اما شهید صالحی برای رفتن بسیار بی‌قراری می‌کرد.

وی ادامه داد: به محض اینکه هواپیماهای عراقی به بمباران نقاط مختلف کشورمان پرداختند شهید صالحی بلافاصله و با شتاب و پیش از همه همکارانش خود را به محل کارش رساند و اشتیاق زیادی برای پرواز داشت.

همسر شهید صالحی در خصوص اینکه آیا این شهید بزرگوار خبر بازگشتش را در رویا به شما داده بود یا خیر، اضافه کرد: چند روز قبل خواب حضرت امام جواد(ع) را دیدم و در آن از وی خواستم که امام رضا (ع) ضامن آهو، ضامن بنده‌های خدا باشد و گمگشته ما را نیز بازگرداند و چند روز پس از این خواب بود که اطلاع دادند پیکر شهید صالحی در جریان تفحص پیدا شده و چند روز دیگر به کشور باز می‌گردد.

وی در خصوص سال‌های این انتظار 32 ساله نیز گفت: اگر بخواهم از این انتظار بگویم به اندازه یک کتابخانه کتاب باید نوشت اما اگر در یک جمله بخواهم خلاصه کنم، جمله شهید صالحی است که همیشه به من می‌گفت: «رنج کشیدن بدون شکوه کردن یگانه درسی است که باید در زندگی آموخت».

همسر شهید صالحی در پایان از همه مسئولان ارتش و نیروی هوایی به خاطر پیگیری‌ها و تلاش‌هایشان برای بازگشت پیکر شهید سرلشکر خلبان محمد صالحی قدردانی کرد.

انتهای پیام/و20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول