اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور معاونت درمان وزارت بهداشت خبر داد

اجرای برنامه بیمارستان‌های دوستدار ایمنی بیمار در 10 بیمارستان

خبرگزاری فارس: مشاور معاونت درمان وزارت بهداشت گفت: برنامه بیمارستان‌های دوستدار ایمنی بیمار در 10 بیمارستان کشور که از سوی سازمان جهانی بهداشت ارائه شده بود، اجرا شد.

اجرای برنامه بیمارستان‌های دوستدار ایمنی بیمار در 10 بیمارستان

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، سیدمحمد سادات پیش از ظهر امروز در آیین دومین همایش کشوری ایمنی بیمار که در سالن همایش بیمارستان امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار داشت: از دو سال پیش در کشور برنامه‌ای با عنوان بیمارستان‌های دوستدار ایمنی بیمار از سوی سازمان جهانی بهداشت (EMRO) ارائه شد و این برنامه در 10 بیمارستان سطح کشور اجرا شد و ارزیابی‌های پایه‌ای در این بیمارستان‌ها صورت گرفت.

وی با بیان اینکه استانداردهای بیمارستان‌های دوستدار ایمنی در پنج گروه ارزیابی شد، افزود: مدیریت و رهبری، جلب مشارکت بیمار و جامعه، اقدامات بالینی و ایمنی مبتنی بر شواهد، محیط ایمن و آموزش مداوم از استانداردهای ارزیابی در 10 بیمارستان در سطح کشور مورد بررسی قرار گرفت.

سادات، مدیریت را یکی از برنامه‌های استراتژیک بیمارستان‌های دوستدار ایمنی عنوان کرد و گفت: وجود دستگاه‌ها و تجهیزات ضروری، ضدعفونی فوری، استریلیزاسیون با تدارکات کافی، کمیته واجد سلامت است.

مشاور معاونت درمان وزارت بهداشت ادامه داد: به منظور جلب مشارکت بیمار و جامعه باید توضیحات کامل در مورد بیماری، نحوه درمان، عوارض ناشی از درمان به بیمار ارائه شود.

وی در ادامه با اشاره به احراز هویت بیماران دچار اختلالات ذهنی و نوزادانی که تازه متولد می‌شوند، گفت: همچنین تمامی بیمارستان‌ها باید با آشنایی از خدمات ایمن مبتنی بر شواهد که شامل نتایج حاصل از تست‌های آزمایشگاهی، پیشگیری و کنترل عفونت، استریلیزاسیون مناسب همه تجهیزات و دسترسی به داروهای حیاتی منجر به اشتباه نشوند.

سادات ادامه داد: همچنین در محیط‌های بیمارستانی جداسازی پسماندها به طور کامل اجرا باید ‌شود و در بیمارستان‌های مورد هدف موارد به طور کامل ارزیابی شد.

مشاور معاونت درمان وزارت بهداشت گفت: در ارزیابی عملکرد یکی از بیمارستان‌های شهرستانی در سطح کشور با کسب 77،5 امتیاز، رتبه نخست را کسب کرد و رتبه دهم را بیمارستانی در پایتخت با امتیاز 50 کسب کرد.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول