اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور نماینده عالی قوه قضاییه صورت گرفت

برگزاری نشست ویژه پیگیری حادثه اتوبوس دانش‌آموزان در ایذه

خبرگزاری فارس: نشست ویژه پیگیری حادثه واژگونی اتوبوس کاروان راهیان نور در محور دهدز که منجر به کشته شدن 26 نفر از دانش‌آموزان استان چهارمحال و بختیاری شد، با حضور مسئولان قضایی در ایذه برگزار شد.

برگزاری نشست ویژه پیگیری حادثه اتوبوس دانش‌آموزان در ایذه

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز به نقل از روابط عمومی دادگستری خوزستان، در این نشست رئیس کل دادگستری خوزستان ضمن تسلیت به بازماندگان کشته شدگان در این حادثه، اظهار داشت: رئیس قوه قضاییه دستور دادند تا این موضوع و ابعاد و زوایای آن به صورت ویژه مورد بررسی قرار گیرد.

محمدباقر الفت گفت: این حادثه دلخراش علاوه بر جریحه‌دار کردن دل‌های مردم شهید پرور کشور، سازمان‌ها و ادارات استان خوزستان را نیز درگیر خود کرده است.

وی با قدردانی از زحمات صورت گرفته از سوی مسئولان برای نجات جان بازماندگان این حادثه، افزود: به رغم همه کمبودهای موجود در منطقه، مسئولان عملکرد قابل قبولی از خود نشان دادند و توانستند جان سایر آسیب دیدگان را حفظ کنند.

مقام عالی دستگاه قضایی در استان خوزستان تصریح کرد: برای روشن شدن موضوع این پرونده، باید در خصوص هماهنگی‌های انجام شده میان اعزام کنندگان کاروان، مسئولان راه و ترابری، پلیس راه، هواشناسی، امداد جاده‌ای و سایر دستگاه‌ها بررسی جمعی صورت گیرد و مشخص شود که اهمال از کدام ناحیه بوده است.

الفت گفت: محور ایذه ـ شهرکرد با توجه به پیچ و خم‌های موجود در جاده، خطرناک است و متأسفانه به علت حرکت اتوبوس در شب و لغزندگی جاده، راننده در کنترل اتوبوس دچار مشکل شده و این حادثه روی داده است.

رئیس کل دادگستری خوزستان با بیان اینکه حرکت اتوبوس در شب طبق مصوبه ستاد راهیان نور ممنوع است، گفت: بعد از بررسی موضوع، با مسئولان هماهنگ کننده سفر که اتوبوس را هنگام شب حرکت داده‌اند، برخورد قانونی خواهد شد.

وی گفت: این موضوع در استان خوزستان قطعاً پیگیری می‌شود و انتظار داریم در استان کهگیلویه و بویر احمد نیز با همین دقت بررسی شود تا اگر اهمال در انتخاب وسیله نقلیه و یا عدم هماهنگی از سوی برگزار کنندگان این سفر بوده است، خاطیان پرونده مشخص شوند.

الفت افزود: با توجه به بحران موجود ابزارها در کشور، مسئولان باید با دقت بهتری ابزار و امکانات موجود را مدیریت کنند تا در صورت وقوع حوادث مشابه، شاهد آثار دلخراش کمتری باشیم.

وی در پایان خواستار توجه بیشتر مسئولان کشور از جمله وزیر راه به حوادث جاده‌ای شد.

طبق آخرین آمار در حادثه واژگونی اتوبوس در محور دهدز 26 نفر جان باختند و 18 نفر زخمی شدند.

انتهای پیام/و20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول