اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان خبر داد

ثبت 8500 شناور در هرمزگان

خبرگزاری فارس: مدیر‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از ثبت 8 هزار و 570 شناور در این استان خبر داد.

ثبت 8500 شناور در هرمزگان

علی‌اکبر صفایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس با اشاره به مصوبه کمیسیون قاچاق کالا و ارز استان اظهار داشت: از تاریخ هفت مهر‌ماه سال‌جاری از تردد شناورهایی که تاکنون نسبت به اخذ پلاک ثبتی اقدام نکر‌ده‌اند، جلوگیری به عمل خواهد آمد.

وی افزود: این طرح با هدف شناسایی، ساماندهی و کارآمد‌تر شدن برنامه‌های مقابله با قاچاق کالا توسط شورای تامین مصوب شده است.

به گفته مدیر‌‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، شناورهای توقیفی به مدت شش ماه و تا اخذ مجوزهای مرتبط اجازه تردد نخواهند داشت.

وی تصریح کرد: تاکنون در هرمزگان هشت هزار و 570 شناور به ثبت رسیده است.

صفایی اضافه کرد: طبق قوانین جدید، کارگاه‌های ساخت شناور علاوه بر اخذ مجوز از سازمان صنعت، معدن و تجارت باید مجوزهای لازم را از اداره کل بنادر و دریانوردی استان نیز دریافت کنند.

صفایی از فعالیت 60 کارگاه شناور‌سازی مجاز در هرمزگان خبر داد و گفت: در حال حاضر این کارگاه‌ها در امر ساخت 81 شناور که مجوز آن توسط اداره کل بنادر و دریانوردی صادر شده است، فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه شناورهای تولیدی باید از ابتدای ساخت از قوانین و استانداردهای سازمان بنادر و دریانوردی تبعیت کرده باشند، افزود: از این به بعد این سازمان هیچ تعهدی در قبال شناورهایی که در کارگاه‌های غیر‌مجاز ساخته می‌شود، ندارد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در حال حاضر در هرمزگان 55 هزار دریانورد فعالیت دارند، افزود: در استان حدود  63 هزار و 639 فقره گواهینامه دریانوردی صادر شده است.

وی اضافه کرد: سالانه بیش از 100 هزار کشتی بزرگ و کوچک در آب‌های هرمزگان تردد دارند که این رقم نشان از موقعیت استراتژیک این استان در حوزه دریانوردی دارد.

صفایی افزود: در حال حاضر 71 بندر با آبخور متعدد برای کشتی‌های بزرگ و کوچک در استان وجود دارد.

انتهای پیام/ز20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول