اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی:

25 درصد صادرکنندگان نمونه در حوزه کشاورزی فعال‌اند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: 25 درصد صادرکنندگان نمونه استان در حوزه کشاورزی هستند.

25 درصد صادرکنندگان نمونه در حوزه کشاورزی فعال‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مسعود محمدیان صبح امروز در جلسه برگزاری سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌آلات، ادوات و محصولات کشاورزی و فرآورده‌های غذایی و صنایع وابسته در تبریز از برگزاری سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌آلات، ادوات و محصولات کشاورزی و فرآورده‌های غذایی و صنایع وابسته در تبریز خبر داد.

وی با بیان اینکه با وجود درگیری مدیران سازمان در مناطق زلزله‌زده، حضور سازمان جهادکشاورزی در سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌آلات، ادوات محصولات کشاورزی و فرآورده‌های غذایی و صنایع وابسته برای معرفی توانمندی‌های بخش کشاورزی استان چشمگیر خواهد بود، افزود: این نمایشگاه فرصت خوبی برای معرفی استعدادهای استان در بخش‌های باغی، دامی، زراعی و صنایع تبدیلی و تکمیلی برای رسیدن به توسعه پایدار کشاورزی استان است.

محمدیان اضافه کرد: سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی در روند سیاست‌های وزارت متبوع و در راستای حمایت از تولیدکنندگان و بهره‌برداران بخش کشاورزی، در این نمایشگاه حضوری پررنگ خواهد داشت.

وی تاکید کرد: حمایت‌های مستقیم دولت از بخش کشاورزی با در نظر گرفتن قابلیت‌های بالقوه استان در توسعه زیربخش‌های کشاورزی و در کنار آن توسعه و گسترش صنایع بسته‌بندی و فرآوری محصولات کشاورزی فرصت خوبی را برای استان رقم خواهد زد.

محمدیان با بیان اینکه برای ورود مطمئن و دائمی به بازارهای منطقه‌ای و جهانی، برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی را باید مغتنم شمرد، افزود: اینگونه نمایشگاه‌ها فرصت مناسبی برای معرفی ظرفیت و توانمندی‌های بخش کشاورزی استان به صنعتگران داخلی و خارجی محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه با حضور گسترده و تخصصی، تلاش خود را برای جذب متخصصان و سرمایه‌گذاران و همچنین تعامل بیشتر با تمام بخش‌های علمی ـ صنعتی برای توسعه زیر بخش‌های مختلف کشاورزی برای دستیابی به توسعه پایدار و تداوم آن به عمل خواهیم آورد، ادامه داد: این نمایشگاه تخصصی بین‌المللی به مناسبت سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی و همچنین سال نهضت کشاورزی از 18 تا 22 آبان ماه در محل سالن بزرگ امیرکبیر نمایشگاه بین‌المللی تبریز برگزار خواهد شد.

وی مهم‌ترین ویژگی این نمایشگاه را تنوع محصولات ارائه شده در آن دانست و افزود: با توجه به اهمیت و گستردگی و تاثیر مقوله کشاورزی در اقتصاد داخلی و جهانی، سعی بر آن شده تا در این نمایشگاه طیف گسترده‌ای از تمام موارد مرتبط با کشاورزی از جمله بذر و اصلاح بذر، روش‌های آبیاری مدرن مثل آبیاری قطره‌ای و تحت فشار، کودهای دائمی و شیمیایی، انواع سم‌ها و سمپاش‌ها و ماشین‌آلات وابسته به کشاورزی و فرآورده‌های غذایی و صنایع وابسته تحت پوشش قرار گیرد.

محمدیان با اظهار امیدواری نسبت به اینکه نمایشگاه مذکور گامی استوار در راستای تحقق کشاورزی مدرن و مکانیزه در استان آذربایجان‌شرقی باشد، ادامه داد: امیدوارم این نمایشگاه تولیدکنندگان داخلی را ترغیب به سعی و تلاش بیشتر در رسیدن به قله‌های پیشرفت و ترقی در بخش کشاورزی کند.

وی با بیان اینکه 25 درصد صادرکنندگان نمونه استان در حوزه کشاورزی هستند، ادامه داد: هر چه میزان اتکای کشور ‏به درآمدهای نفتی کاهش یافته و صادرات غیرنفتی همچون محصولات کشاورزی رشد یابد، موقعیت‌های اقتصادی و اجتماعی و حتی ‏سیاسی کشور تثبیت شده و اشتغال موجود و نسل‌های آینده از امنیت بیشتری برخوردار خواهند بود که باید گفت برگزاری اینگونه نمایشگاه‌ها در افزایش کمی و کیفی صادرات محصولات کشاورزی نقش عمده‌ای ایفا می‌کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خواستار حضور تمام واحدهای مرتبط با بخش کشاورزی در این نمایشگاه شد.

انتهای پیام/و10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول