اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی:

واگذاری اراضی دیم به متقاضیان ممنوع است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: واگذاری اراضی دیم به متقاضیان، بدون در نظر گرفتن منابع آبی مورد نیاز ممنوع است.

واگذاری اراضی دیم به متقاضیان ممنوع است

به گزارش خبرگزاری فارس از چاراویماق، مسعود محمدیان پیش از ظهر امروز در نشست ستاد اجرایی توسعه بخش کشاورزی شهرستان چاراویماق با اشاره به اینکه واگذاری‌ها در بخش کشاورزی در قالب طرح توسعه کشاورزی، زمانی مقدور و محقق می‌شود که آب مورد نیاز برای توسعه این سطوح تامین شود، اظهار کرد: واگذاری اراضی دیم به متقاضیان، بدون در نظر گرفتن منابع آبی مورد نیاز ممنوع است.

وی همچنین از اختصاص 37 میلیارد و 764 میلیون ریال اعتبار به طرح‌های توسعه بخش کشاورزی شهرستان چاراویماق خبر داد و افزود: از 368 طرح پذیرش شده 243 طرح با اشتغال‌زایی 119 نفر مصوب شده است و تاکنون 139 طرح با اعتبار 30 میلیارد و 407 میلیون ریال عقد قرارداد شده و بانک کشاورزی تسهیلات مصوب را به حساب متقاضیان پرداخت کرده که این مبلغ نسبت به تسهیلات، 80.5 درصد بوده و شهرستان چاراویماق از این لحاظ رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

محمدیان با اشاره به اینکه 510 هکتار از اراضی این شهرستان برای توسعه کشاورزی استعدادیابی شده است، افزود: در صورت تامین منابع آبی مورد نیاز، از این اراضی 330 هکتار به دام، 92 هکتار به طیور و 98 هکتار به صنایع تبدیلی تعلق خواهد گرفت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در ادامه شرایط آب و هوایی شهرستان چاراویماق را از دلایل اصلی عدم توسعه فضاهای گلخانه‌ای در این شهرستان اعلام کرد.

وی گفت: با توجه به بررسی‌های کارشناسی، تولید محصولات گلخانه‌ای از توجیه اقتصادی منطقی برخوردار نبوده و سازمان در راستای حمایت از بهره‌برداران و جلوگیری از تضرر سرمایه‌گذاران و هدر‌رفت سرمایه‌های ملی در این بخش، توسعه این واحدهای تولیدی در چاراویماق را توصیه نمی‌کند و در کنار آن به دلیل ظرفیت و قابلیت‌های این شهرستان در بخش دامی، از توسعه دامداری‌های کوچک حمایت و پشتیبانی می‌کند.

محمدیان افزود: شهرستان چاراویماق در توسعه صنایع تبدیلی و بسته‌بندی، بوجاری بذور و فرآوری غلات می‌تواند علاوه بر ارتقای ارزش افزوده، با ایجاد اشتغال مولد، جایگاه چاراویماق را در تولید محصولات کشاورزی بیش از پیش افزایش دهد.

وی گفت: مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان می‌تواند با توسعه آموزش‌های بهره‌برداران در قالب بازدیدهای آموزشی و ترویجی، ضمن ارتقای سطح آگاهی و دانش تولیدکنندگان و بهره‌برداران، راندمان تولید و همچنین درآمد تولیدکنندگان را بالا ببرد.

انتهای پیام/ز20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول