اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول فعالیت‌های قرآنی همدان تأکید کرد

لزوم تربیت 14 هزار حافظ قرآن در اسدآباد

خبرگزاری فارس: مسئول تشکل‌ها و فعالیت‌های قرآنی استان همدان گفت: سهم شهرستان اسدآباد در ثبت‌نام طرح ملی حفظ قرآن 14 هزار و 250 نفر حافظ است.

لزوم تربیت 14 هزار حافظ قرآن در اسدآباد

مصطفی بادامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اسدآباد، با بیان اینکه استان همدان باید در سند چشم‌انداز 20 ساله 227 هزار و 197 نفر حافظ قرآن را در طرح ملی حفظ قرآن ثبت‌‌نام کند، اظهار داشت: سهم شهرستان اسدآباد از این تعداد 14 هزار و 250 نفر حافظ است.

وی با بیان اینکه طرح ملی حفظ قرآن از سوی آموزش و پرورش که شامل فرهنگیان، پرسنل و دانش‌آموزان می‌شود، آغاز شده است، افزود: آموزش و پرورش در راستای ترویج فرهنگ قرآنی همیشه پیشقدم بوده است که ایجاد مدارس قرآنی نمونه‌ای از این فعالیت‌ها است.

مسئول تشکل‌ها و فعالیت‌های قرآنی استان همدان در ادامه از اخذ مجوز برای دو مؤسسه سیدجمال‌الدین و نشر راهیان نور در شهرستان اسدآباد برای انجام فعالیت‌های قرآنی خبر داد و افزود: به دنبال مجوز بری راه‌اندازی مؤسسه دیگر در اسدآباد هستیم.

بادامی با اشاره به اینکه در دو نوبت شش ماهه تفاهمنامه آموزشی بین مؤسسات قرآنی برای فعالیت‌های قرآنی بسته می‌شود، گفت: هم‌اکنون 3 هزار و 10 نفر در سطح استان همدان در رشته‌های حفظ، مفاهیم، زبان قرآن و رشته‌های تخصصی تربیت مربی حفظ و مفاهیم، کودک و نوجوان اقدام شده است.

وی همچنین از بیمه فعالان قرآنی در سطح استان خبر داد و اظهار داشت: این بیمه شامل مربیان، حافظان و قاریان قرآنی می‌شود که مزایای آن همانند بیمه صندوق حمایت از نویسندگان که زیر نظر فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

این مقام مسئول همچنین با بیان اینکه هم‌اکنون 320 نفر بیمه شده قرآنی داریم، گفت: از این تعداد 50 نفر متقاضی بیمه تکمیلی و 50 نفر عضو صندوق حمایت از نویسندگان و هنرمندان هستند.

بادامی از کمک‌هزینه برای ساخت، خرید ساختمان به ترتیب تا سقف 50 و 20 میلیون تومان خبر داد و گفت: در خصوص تجهیزات مؤسسات نیز طبق آئین‌نامه موجود 20 میلیون تومان و در سطح شهرستان‌ها برای خرید و ساخت 40 میلیون تومان اختصاص می‌دهیم.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول