اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت:

مسئولان از نوآوری‌های جوانان حمایت کنند

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت گفت: مسئولان باید از فکر و نوآوری‌های جوانان حمایت کنند.

مسئولان از نوآوری‌های جوانان حمایت کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت حجت‌الاسلام سیدعلی میرابراهیمی صبح امروز در جریان بازدید از نمایشگاه فکر برتر در محل دانشگاه آزاد اسلامی این شهر نطق انسان را تنها به معنای زبان ظاهری که با آن تکلم می‌کند ندانست و اظهار کرد: انسان موجودی متفکر بوده و همین قوه تفکر در او وجه تمایز انسان از حیوان است.

وی با بیان اینکه نوزاد انسان در بدو تولد جزو ناتوان‌ترین موجودات بین دیگر مخلوقات خداوند است، افزود: انسان با چنین ویژگی‌هایی می‌تواند با تفکر کردن خود را به جایی برساند که خلیفه خدا روی زمین و لایق سجده فرشتگان الهی شود.

این مسئول با بیان اینکه خداوند تمام اسمای الهی را به انسان آموخته است، بیان کرد: این ویژگی تنها برای انسان است و فرشتگان از این نعمت بی‌بهره‌اند.

وی با اشاره به توانایی‌های انسان در شناخت و معرفت عالم افزود: خداوند این شناخت را در اختیار انسان به عنوان یک ابزار مهم برای رسیدن به حقیقت قرار داده است.

میرابراهیمی با بیان اینکه انسان در راه علم‌اندوزی باید به توحید و عبودیت دست یابد، افزود: انسان‌ها باید به طهارت علمی دست یابند زیرا این چیزی بوده که دنیای امروز آن را گم کرده و هدف از دستیابی به طبیعت تسلط بر آن است.

وی با تصریح بر اینکه سیاستگذاران عالم ماحصل تفکرات بشر را به طرفی سوق می‌دهند که از مسیر عبودیت خارج است، گفت: باید علم را به جایی برسانیم که ماحصل تفکرات بشر در مسیر توحید و عبودیت قرار گیرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت دوران جوانی را یک فرصت دانست و افزود: جوانان باید با برنامه‌ریزی صحیح از آن استفاده کنند و مسئولان نیز از فکر و نوآوری‌های جوانان حمایت کنند.

وی برگزاری جشنواره و نمایشگاه فکر برتر در گیلان را با هدف حمایت تشویقی از جوانان کشور و نوآوران استان خواند و ادامه داد: این جشنواره هر ساله توسط پارک علم و فناوری گیلان برگزار می‌شود.

میرابراهیمی با بیان اینکه امسال دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت یکی از حامیان جشنواره مذکور است، افزود: این دانشگاه به منظور حمایت از پژوهشگران کشور مراسم افتتاح، اختتامیه و نمایشگاه جانبی آن را در محل دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار کرده است.

وی با اشاره به سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، برگزاری چنین جشنواره‌های را در راستای حمایت از سرمایه فکری این مملکت ضرورت خواند و از تمام برگزار کنندگان این جشنواره و نمایشگاه قدردانی کرد.

به گزارش فارس، نمایشگاه فکر برتر که در سالن ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برپا شده، تا چهارم آبان جاری برای بازدید عموم دایر است.

در این نمایشگاه 134 طرح در بخش‌های مختلف شرکت کرده‌اند که 14 طرح در بخش دانش‌آموزی، 41 طرح در بخش دانشجویی، 54 طرح در بخش آزاد و 25 طرح در بخش فناوری است.

بخش‌های دانش‌آموزی، دانشجویی، آزاد و فناور از استان‌های البرز، آذربایجان شرقی، اصفهان، اردبیل، تهران، زنجان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، فارس، چهارمحال بختیاری، کردستان، گیلان، گلستان، کرمانشاه و یزد جزو شرکت کنندگان در نمایشگاه فکر برتر گیلان هستند.

انتهای پیام/غ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول