اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه اولم کانسدوگ آلمان:

عوامل تاثیرگذار در ایجاد اضطراب / نقش وسایل الکترونیکی در افزایش اضطراب

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی دانشگاه اولم کانسدوگ آلمان گفت: افتتاح نخستین کنگره بین‌المللی اضطراب در مشهد تاثیر بسزایی در تعاملات پزشکی بین کشورهای جهان دارد.

عوامل تاثیرگذار در ایجاد اضطراب / نقش وسایل الکترونیکی در افزایش اضطراب

علی گرجی در حاشیه نخستین کنگره بین‌المللی اضطراب در مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: موضوع اضطراب از جمله مسائل بسیار مهم در عرصه پزشکی است که کمتر بدان توجه شده و این کنگره شروع کننده فعالیت آن در ایران به صورت تخصصی است.

وی گفت: نخستین کنگره بین‌المللی اضطراب نقطه آغازین پروژه تخصصی اضطراب در ایران است و زمینه پاسخگویی به مشکلات اضطراب را فراهم می‌کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه اولم کانسدوگ آلمان ادامه داد: علائم اضطراب در افراد تنگی نفس، فشار خون بالا و نفس نفس زدن فرد در مواجهه با مشکلات و حادثه‌هایی است که با آنها روبه رو می‌شود.

گرجی خاطرنشان کرد: زمینه‌های پاسخگویی به واکنش‌های فیزیولوژیکی در هر زمینه‌ای که افراد در اضطراب خود با آنها مواجه هستند از اهداف این کنگره به شمار می‌آید و زمینه‌ساز کارگاه‌های آموزشی در حاشیه این کنگره است.

وی با تاکید بر اینکه بین ترس و اضطراب تفاوت‌ است، تصریح کرد: ترس به صورت یک رفتار ظاهری خود را نشان می‌دهد در صورتی که اضطراب پاسخ‌های فیزیولوژیکی افراد نسبت به موقعیت‌های خاص است.

عضو هیئت علمی دانشگاه اولم کانسدوگ آلمان بیان کرد: مهم‌ترین عامل در حفظ سلامت مغز، تغذیه مناسب و کاهش استرس و عوامل استرس‌زاست، که می‌توان در استفاده به اندازه و معقول از وسایل الکترونیکی شخصی نیز تاثیرگذار باشد.

گرجی عنوان کرد: مسائل زیست محیطی افراد و تنش‌هایی که در طول روز با آنها روبه رو است در به وجود آمدن بیماری اضطراب بسیار حائز اهمیت و تاثیرگذار است.

وی گفت: یکی از مسائل مهمی که در دنیای امروز با آن مواجه هستیم این است که اضطراب در تمامی سنین مختلف از کودکان تا بزرگسالان شایع و برای آنان مشکل‌ساز شده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه اولم کانسدوگ آلمان اظهار کرد: از نخستین علامت اضطراب در فرد تا زمانی که تصمیم به درمان گرفته می‌شود وقت زیادی صرف می‌شود.

گرجی ادامه داد: هرچه زودتر درمان اضطراب شروع شود، روند درمان نیز سریع‌تر صورت می‌گیرد و رهنمودهایی در راستای پیشگیری و درمان به وجود می‌آید.

وی عنوان کرد: در ایران و کشورهای همسایه نیاز فراوانی به بازنگری در زمینه اضطراب است و باید کنگره‌ها و جشنواره‌هایی بسیاری در ارتباط با این موضوع برگزار شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه اولم کانسدوگ آلمان بیان کرد: باید بتوانیم تا زمان کنگره دوم پایگاه علمی اضطراب را در ایران افتتاح کرده باشیم و تنها به پژوهش‌های بالینی پرداخته نشود.

گرجی با تاکید بر اینکه باید در راستای تبادل اطلاعات بین کشورها پژوهش‌‌های گسترده‌ای صورت گیرد، اضافه کرد: طی سال‌های آینده باید بتوانیم این تعاملات را بیشتر کنیم و یک نهاد منسجم را در ایران برای تبادلات پزشکی راه‌اندازی کنیم.

انتهای پیام/ش20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول