اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس شورای شهر جهرم:

توسعه شهری با مدیریت واحد محقق می‌شود

خبرگزاری فارس: نایب رئیس شورای اسلامی شهر جهرم گفت: توسعه شهری از طریق وجود مدیریت یکپارچه و مشارکت شهری محقق می‌شود.

توسعه شهری با مدیریت واحد محقق می‌شود

چنگیز خراس امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جهرم اظهار داشت: یکی از راهکارهای موثر برای جذب سرمایه‌ها در بخش خصوصی، بهره‌مندی مدیران شهری از مشاوره‌های صاحبنظران و پژوهشگران مختصص است.

وی با بیان اینکه توسعه شهری از طریق وجود یک مدیریت یکپارچه و مشارکت شهری محقق می‌شود، افزود: در بیشتر جوامع بخش‌های دولتی برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای با محدودیت‌های اعتباری مواجه هستند و به منظور انجام این مهم چاره‌ای جز استفاده از منابع بودجه‌ای بخش خصوصی ندارند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر جهرم با بیان اینکه بخش عمده‌ای از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های توسعه در بخش خصوصی نهفته است، تصریح کرد: رویکردهای دولت‌محور مانع از ظهور و شکوفایی این استعدادهای بالقوه می‌شود و این رویکردها با چند مشکل اساسی مانند بداندیشی، انعطاف نداشتن، عدم کارایی و اثربخشی، نبود منابع کافی، عدم خلاقیت و نوآوری و نبود آینده‌نگری روبه‌رو است.

وی با بیان اینکه بدون مشارکت تمام بخش‌های جامعه نمی‌توان به موقعیت، رشد و توسعه در کشور و شهرها دست یافت، خاطرنشان کرد: دلایل اصلی که دولت‌ها و بخش عمومی را برای ورود به قراردادهای مشارکت بخش خصوصی، به ویژه در زیرساخت‌ها تشویق ‌می‌کند، جذب سرمایه‌گذاری بلندمدت بخش خصوصی، کسری بودجه، حذف هزینه‌های پیمانکاری، کاهش زمان ساخت طرح‌ها و هزینه‌های ساخت، افزایش کارایی و استفاده بهینه‌تر از منابع موجود و اصلاح ساختار بخش‌های مختلف با تخصیص دوباره نقش‌ها، انگیزه‌ها و مسئولیت‌ها است.

انتهای پیام/ز20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول