اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

باز هم گازگرفتگی در استان اصفهان حادثه آفرید

مسمومیت با مونوکسیدکربن 15 نفر را راهی بیمارستان کرد

خبرگزاری فارس:رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی و اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان گفت: از روز گذشته تا امروز صبح مسمومیت با گاز سمی منو‌کسیدکربن 15 نفر را در استان اصفهان راهی بیمارستان کرد.

مسمومیت با مونوکسیدکربن 15 نفر را راهی بیمارستان کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حمید اسماعیلی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه صبح دیروز در تماسی با اتاق فرمان فوریت‌های پزشکی اعلام شد که 6 مسافر از اعضای یک خانواده‌ در مدرسه‌ شهید لاچینانی فریدون‌شهر بر اثر استنشاق گاز منوکسیدکربن مسموم شده‌اند، اظهار داشت: به دنبال این اعلام، یک واحد امداد اورژانس پیش‌بیمارستانی بر بالین آنها حاضر شد.

وی افزود: براساس این گزارش مسموم‌شدگان که پنج مرد 35، 27، 33، 26 و 35 و یک پسربچه‌ 9 ساله بودند پس از دریافت خدمات فوریت‌های پزشکی به بیمارستان رسول اکرم(ص) فریدون‌‌شهر منتقل شدند.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی و اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان ادامه داد: هم‌چنین روز گذشته در تماسی دیگر با اتاق فرمان فوریت‌های پزشکی اعلام شد که دو مرد 45 و 66 ساله و یک خانم 22 ساله در یک کشتارگاه صنعتی در شهرستان مبارکه به دلیل استفاده از بخاری گازسوز بدون نصب دودکش دچار مسمومیت با گاز منوکسیدکربن شده‌اند.

وی بیان داشت: دو نفر از مصدومان این حادثه پس از حضور تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی در محل به بیمارستان محمد رسول‌الله(ص) مبارکه منتقل شدند و یک نفر نیز به صورت سرپایی در محل درمان شد.

اسماعیلی اضافه کرد: در حادثه‌ای دیگر نیز شامگاه گذشته یک مرد 23 ساله بر اثر جمع شدن گاز منوکسیدکربن در پارکینگ به دلیل روشن کردن خودرو در محیط بسته دچار مسمومیت شد و جانش را از دست داد.

وی گفت: ساعت 1:48 بامداد امروز هم دو دختر 10 و 14 ساله و یک زن 38 ساله در منزل خود واقع در خیابان قائمیه‌ اصفهان به دلیل خرابی آبگرمکن دیواری و استنشاق گاز CO مسموم شدند که وضعیت دختر 10 ساله وخیم اعلام شده است.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی و اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان افزود: این سه نفر پس از حضور واحدهای امداد فوریت‌های پزشکی در محل حادثه و دریافت خدمات اولیه‌ درمانی به بیمارستان الزهرا(س) اصفهان منتقل شدند.

وی یادآور شد: هم‌چنین ساعت 5:38 بامداد امروز سه خانم 20، 30 و 46 ساله در منزلی واقع در خیابان مشتاق دوم اصفهان دچار مسمومیت با گاز سمی منوکسید کربن شدند که پس از اعلام حادثه به اتاق فرمان فوریت‌های پزشکی (115) توسط آمبولانس به بیمارستان صدوقی انتقال یافتند.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول