اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور ترویج فرهنگ شهروندی

ساکنان شیراز آموزش شهرنشینی می‌بینند

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اجتماعی شهردار شیراز از ارائه آموزش‌های شهروندی توسط این حوزه از شهرداری به شهروندان مهاجر و ساکن در شیراز خبر داد.

ساکنان شیراز آموزش شهرنشینی می‌بینند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمد فرخ‌زاده بعدازظهر امروز در جلسه مشترک با مسئولان بهزیستی شهرستان شیراز با تاکید بر ضرورت تلاش در راستای نهادینه‌کردن اتحاد و انسجام در تمام ارکان و دستگاه‌های دولتی، اظهار داشت: مجموعه‌ها باید با یکدیگر ندار و یکرنگ باشند که این رمز موفقیت است.

وی گفت: با اجرایی شدن قانون مدیریت واحد شهری بسیاری از دوباره‌کاری‌ها و هزینه‌ها به ویژه در شرایط فعلی حل و کارها براساس چارچوب‌های علمی و عملی با تقویت بیشتری پیگیری می‌شود.

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار شیراز با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه‌های اجتماعی به ویژه در بخش کودک و نوجوان به راه‌ا‌ندازی خانه‌های شهروند کوچولو، مرکز مشاوره تخصصی خانواده، فعالیت‌های آموزش شهروندی، برگزاری برنامه‌های عمومی، تعریف کتب آموزشی مشترک با آموزش و پرورش و ... اشاره کرد و خواستار همکاری‌ بیشتر در انجام کارها شد.

فرخ‌زاده گفت: اساسنامه سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز به اندازه‌ای جامع است که تمام فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی، هنری، بین‌المللی، گردشگری، ورزشی و ... در آن به خوبی دیده شده و امکان ورود در هر عرصه‌ای فراهم است که از این ابزار برای مشارکت با دیگر سازمان‌ها استفاده می‌کنیم.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان شیراز نیز در حاشیه این جلسه در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به برگزاری جلسه مشترک با حوزه معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز، اظهار داشت: کاربردی شدن مصوبات این جلسه عواید بسیاری برای شهروندان شیرازی دارد.

محمدباقر صفوت با اشاره به آسیب‌های اجتماعی که از نتایج صنعتی‌شدن جوامع است، گفت: در این جلسه در مورد تشکیل دبیرخانه‌ یا مرکز تخصصی برای پیشگیری از این‌گونه آسیب‌ها با همکاری سایر دستگاه‌های مرتبط با مسائل اجتماعی بحث و تبادل‌ نظر شد.

وی با اشاره به اهمیت سنین پیش‌دبستانی در شکل‌گیری شخصیت کودکان، خاطرنشان کرد: مقرر شد اقدامات مشترکی در زمینه فرهنگ‌سازی مباحث ترافیکی، مسائل پسماند و سایر مسائل شهری برای کودکان داشته باشیم.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان شیراز از امضای تفاهم‌نامه میان حوزه متبوع خود با حوزه معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: با امضای این تفاهم‌نامه کارهای بسیار خوبی در سطح شهر شیراز انجام می‌شود.

صفوت با بیان اینکه در صورت لزوم، اورژانس اجتماعی را در اختیار معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری قرار می‌دهیم، اظهار داشت: مقرر شد فرهنگسراهای مجموعه شهرداری برای آموزش مسائل فرهنگی در اختیار جامعه هدف ما قرار گیرد.

وی ارائه خدمات مشاوره توسط کارشناسان اداره بهزیستی به مراجعان فرهنگسراهای شهرداری را از دیگر موارد همکاری مشترک ذکر کرد و ادامه داد: با درخواست شهرداری مبنی بر دریافت مجوز مرکز مشاوره تخصصی از بهزیستی، علاوه بر ارائه این مجوز خدمات دیگری را نیز در همین راستا به این مجموعه ارائه می‌دهیم.

این مسئول گفت: در یکی دو سال اخیر فعالیت‌های کارشناسی شده چشم‌گیری در حوزه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی به ویژه در حوزه تبلیغات شهری و جشنواره‌های کودک و نوجوان صورت‌گرفته که جای تقدیر دارد.

انتهای پیام/ز10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول