اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

سلامت دانش‌آموزان دهدشتی بازیچه قانون‌گریزی مدیران نشود

خبرگزاری فارس: نصب داربست‌های فلزی متعدد بر در و دیوار برخی مدارس شهر دهدشت برای نصب انواع و اقسام بنر تبلیغاتی سلامتی دانش‌آموزان را به خطر انداخته و هیچ نهادی پاسخگوی این کار غیر قانونی نیست.

سلامت دانش‌آموزان دهدشتی بازیچه قانون‌گریزی مدیران نشود

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، نصب پوستر، بنر و تبلیغات گوناگون در سطح شهر دهدشت علاوه بر این‌که مشکلات عدیده‌ای را برای زیبایی و مبلمان شهری این شهر به وجود آورده و دهدشت و در و دیوارهای شهر را به جایگاهی برای تبلیغات افسار گسیخته تبدیل کرده، در موارد زیادی سلامتی شهروندان را نیز با خطر جدی مواجه کرده است.

در این بین دبستان امام خمینی دهدشت که به صورت دو شیفت پذیرای دختران و پسران این شهر است به جهت واقع شدن در مرکز شهر دهدشت به محلی برای نصب بنرهای تبلیغاتی ادارات و دستگاه‌های دولتی تبدیل شده است. این در حالی است که تابلوهای تبلیغاتی ویژه و مخصوص این کار در سطح شهر وجود دارد و معمولا تبلیغاتی در آن‌ها دیده نمی‌شود.

این‌ که چرا دستگاه‌های دولتی کهگیلویه به خود اجازه نمی‌دهند از طریق قانونی اقدام به نصب بنر و تبلیغات کنند بحث جداگانه دارد ولی اینکه چرا مدیران آموزش و پرورش و دستگاه‌های متولی و مسئول نسبت به خطر جدی که جان دانش‌آموزان را تهدید می‌کند سکوت کرده و خود را به بی‌مسئولیتی زده‌اند مسئله‌ای است که ما را در این زمینه کنجکاو کرد.

به همین خاطر و در وهله اول سراغ مدیر دبستان امام خمینی رفتیم و از وی در این زمینه سؤال کردیم.

مدیر دبستان امام خمینی دهدشت نیز با ابراز تأسف شدید از این مسئله اظهار داشت: نصب این بنرها به صورت غیر استاندارد و آن هم به وسیله نهادهای دولتی همیشه برای ما جای سؤال بوده است.

خدایار امید اضافه می‌کند: در موارد زیادی داشته‌ایم که داربست‌های این بنرها صدمات جدی را به دانش‌آموزان ما وارد کرده‌اند.

مدیر دبستان امام خمینی دهدشت افزود: این داربست‌ها علاوه بر اینکه منظره‌ای زشت به دبستان داده‌اند با کمترین تکان احتمال سقوط آن‌ها وجود دارد و اگر خدای ناکرده سقوط کنند جای جبران برای هیچ کس وجود ندارد.

امید می‌افزاید: در موارد زیادی خواستیم از نصب این داربست‌ها جلوگیری کنیم ولی می‌دیدیم که این داربست‌ها به وسیله نهادهای دولتی و با اخذ مجوز از فرمانداری نصب شده‌اند.

وی با بیان اینکه این مسئله قانون‌شکنی محض است بیان داشت: تاکنون چندین بار این مسئله را به آموزش و پرورش دهدشت گزارش داده‌ایم ولی متأسفانه هیچ اقدامی در جهت جلوگیری از نصب این داربست‌ها ندیده‌ایم.

سعید سعیدی از شهروندان دهدشتی ابراز داشت: وقتی نهادهای دولتی و مجریان قانون در روز روشن اقدام به قانون‌شکنی می‌کنند دیگر چه انتظاری از عامه مردم داریم.

این شهروند دهدشتی می‌افزاید: ما از مدیران ارشد آموزش و پرورش انتظار داریم که این مسئله را پی‌گیری کنند.

مدیر آموزش و پرورش دهدشت نیز با بیان اینکه تاکنون چندین بار این مشکل را در شوراهای آموزش و پرورش مطرح کرده‌ایم، بیان داشت: مکاتبات فراوانی با فرمانداری، شهرداری و دستگاه‌های دولتی داشته‌ایم که متأسفانه راه به جایی نبرده است.

فریدون فاطمی‌زاده با بیان اینکه دستگاه‌های دولتی شبانه و با اخذ مجوزهای گوناگون اقدام به چنین کاری می‌کنند، تصریح کرد: قطعا اگر مشکلی برای دانش‌آموزان این دبستان پیش آید نهادهایی که اقدام به نصب داربست در محدوده دبستان کرده‌اند، پاسخگو هستند.

وی با گلایه از این امر که دستگاه‌های مرتبط در زمینه رفع این خطر جدی با ما همکاری نمی‌کنند، ابراز داشت: سعی خواهیم کرد از طریق بخش حقوقی آموزش و پرورش دهدشت این مسئله را پی‌گیری کنیم.

با همه این اوصاف چیزی که پر واضح است این که دستگاه‌ها و نهادهای دولتی شهر دهدشت با استفاده از اختیارات قانونی خود اقدام به دور زدن قانون کرده و مرتکب جرم شده‌اند.

در این بین به نظر می‌رسد رفع این مسئله از عهده مدیران شهرستان کهگیلویه بر نمی‌آید و شاید این قانون‌شکنی و خطرات جدی را که برای سلامتی دانش‌آموزان در پی دارد، جدی نگرفته‌اند.

از این رو می‌طلبد قبل از آن که چنین قانون‌گریزی به یک فاجعه تبدیل شود، مدیران ارشد استانی همت به خرج داده و سعی در رفع این مشکل کنند چرا که اگر خونی از دماغ دانش‌آموزی بریزد دیگر جای جبران وجود ندارد و آن‌گاه است که همه سعی خواهند کرد از زیر بار مسئولیت شانه خالی کنند.

---------------------------

گزارش از قاسم خشت‌زر

---------------------------

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول