اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای اسلامی شهر شیراز:

کوه نور پروژه‌ای تاریخی است

خبرگزاری فارس: عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: پروژه کوه نور یک پروژه تاریخی و مهم برای شیراز است.

کوه نور پروژه‌ای تاریخی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سیدمحسن معین بعد از ظهر امروز در دویست و شصت و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر شیراز اظهار داشت: محل احداث پروژه کوه نور و اهمیت این محل از ویژگی‌های این پروژه است.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز اضافه کرد: طبیعت، جایگاه خوب ورودی دروازه قرآن و همچنین اهمیت تاریخی این مکان پروژه کوه نور را ممتاز می‌سازد.

وی گفت: بر اساس این طرح پروژه شامل مجتمع‌ مسکونی، تجاری، فرهنگی، تفریحی، رفاهی، ورزشی و گردشگری در ابتدای ورودی دروازه قرآن، منتهی به کوه معروف به گهواره‌‌دید و کوه مجاور آن است.

معین اضافه کرد: در این طرح راه پرواز برای ایجاد تله‌کابین و بالن‌سواری، راه طبیعت برای ایجاد فضاهای گردشگری طبیعی و جاذبه‌های مورد نظر و راه ابریشم در قالب طرح‌های مختلف فرهنگی، زیست‌محیطی، باغ گیاهان دارویی، مجتمع ورزشی، مجتمع آب‌درمانی، شهربازی‌های تخیلی و علمی برای کودکان و نوجوانان و همچنین مجتمعی مسکونی شبیه منازل کندوان دیده شده است.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: پروژه کوه نور مجموعه‌ای از بسته‌های سرمایه‌گذاری است که می‌تواند به‌ صورت یکجا یا در قالب بسته‌های جداگانه به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی واگذار شود.

وی با اشاره به منظر زیبا و طبیعت مناسب این مکان خاطرنشان کرد: این پروژه فارغ از نگاه اقتصادی پروژه‌ای مهم، تاریخی و موثر در توسعه گردشگری است.

*کوه نور نمونه درآمد پایدار است

عضو شورای اسلامی شهر شیراز نیز در حمایت از تصویب کلیات این طرح اظهار داشت: این پروژه از نمونه‌های درآمد پایدار شهری است.

حجت‌الاسلام ابوالفضل میری گفت: احداث این پروژه با توجه به امتیازات فرهنگی آن و تاثیری که می‌تواند در اشتغال‌زایی داشته باشد امری خیر بوده و یک طرح ممتاز است.

میری از شهردار شیراز خواست تا با توجه به اقتصادی بودن این طرح و از سوی دیگر اهمیت آن برای شهر شیراز به صورت مستقیم روند اجرایی آن را دنبال کند.

این عضو شورای اسلامی شهر شیراز اضافه کرد: در این طرح می‌توانیم به گونه‌ای عمل کنیم که شیراز بار دیگر الگویی برای سایر شهرها باشد و در این راستا نمادهایی از کشورهای مختلف چه ملی و چه مذهبی ایجاد کنیم تا برای گردشگران خارجی و داخلی جذابیت بیشتری داشته باشد.

به گزارش فارس، اعضای شورای اسلامی شهر شیراز در جلسه علنی خود، کلیات طرح کوه نور را مبنی بر پیش‌بینی و اجرای 15 مجموعه گردشگری، فرهنگی، رفاهی، خدماتی در ورودی دروازه قرآن شیراز و همچنین ضرورت احداث نمازخانه در مکان‌های تجاری را تصویب کردند.

انتهای پیام/ز20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول