اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به‌دنبال نخستین بارش پائیزی

آبادان در باران غوطه‌ور شد

خبرگزاری فارس: روز گذشته با نخستین باران پاییزی به جرأت می‌توان گفت آبادان مقام نخست استان خوزستان را در آبگرفتگی معابر و خیابان‌ها کسب کرد.

آبادان در باران غوطه‌ور شد

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، ظهر روز گذشته پس از چند روز شرجی مداوم و رطوبت بالای 80 درصد، باران رحمت بر در و دیوار این شهر بارید و خستگی‌های دل مردم و منطقه را شست و شو داد.

مناطق مختلف این شهر چون ذوالفقاری در باران چند دقیقه‌ای غوطه‌ور شده و تردد مردم پیاده و سواره را با مشکلات بسیاری مواجه کرد که تنها با حضور و لمس چنین فضایی می‌توان این موضوع را درک کرد.

آبگرفتگی در این مناطق به نحوی بود که ماشین‌ها تا نیمه در آب فرورفته و مردم قادر به بیرون آمدن یا رفتن به منازل خود نبودند؛ مناطق سازمانی در نواحی مختلف شهر با مشکل پیش آمده بیشتر گریبانگیر شده و فاضلاب‌های کوچه پس کوچه‌های شهر نیز که دیگر جای خود داشتند!

نخستین باران پاییزی با اینکه بسیار دلچسب و شدید بود خاطره خوبی در دل و جان مردم این شهر به جا نگذاشت و همین امر آنها را برای استقبال از بارش‌های بعدی نگران کرده است.

با وجود اینکه شهر آبادان هشت سال مداوم خط مقدم جبهه و جنگ بوده و عزیزان بسیاری را تقدیم نظام و انقلاب کرده است، اما امروز با وجود گذشت بیش از 20 سال از پایان جنگ همچنان آثار ویرانی و خرابی را می‌توان در جای جای آن مشاهده کرد.

این منطقه هنوز آن‌چنان که باید و شاید پا نگرفته است؛ دوران بازسازی نیز در این زمنیه نقش مؤثر و قابل توجهی را ایفا نکرد و تنها وقت آبادی و عمران و ساخت این شهر را به درازا کشاند.

دفع آب‌های سطحی و آسفالت که از بدیهی‌ترین خواسته‌ها و اولویت‌های شهروندان است در این شهر به ندرت با وضعیت استاندارد و مطلوب به چشم می‌خورد؛ در این راستا به تازگی انجام زیرساخت‌های گازرسانی، آبرسانی و ترمیم فاضلاب شهری تحت عنوان اجرای طرح فاضلاب جامع شهری به ویرانی و کنده‌کاری‌های شهر چندین برابر اضافه کرده است.

با وجود اینکه چندین هفته گذشته در جلسه مدیریت بحران شهرستان به مسئله آبگرفتگی معابر و خیابان‌های شهر و پیشگیری از این امر چندین ساعت بحث شد و البته مصوباتی در این زمینه مورد تأیید قرار گرفت اما روز گذشته با نخستین باران پاییزی به جرأت می‌توان گفت تمام نقشه‌های کشیده شده نقش بر آب بوده است!

مردم این شهر با وجود تحمل سختی‌های بسیار در دوران جنگ تحمیلی و دفاع مقدس امروز نمی‌توانند علاوه بر عدم برخورداری از آب آشامیدنی مطلوب، هوایی با شرایط استاندارد، تفریح‌گاه‌های مناسب و هزار و یک کمبود و دغدغه دیگر، در فصل زمستان شاهد آبگرفتگی معابر و کوچه و خیابان‌های خود باشند.

امروز مسئولان شهری باید با درایت بیشتری معضل پیش آمده در شهر را پیگیری کرده و نگذارند این مسئله نیز چون کوچه و خیابان‌هایی که به دلیل کنده‌کاری و حفاری‌های مداوم در هنگام بارش کوچکتری بارانی شبیه به شالیزار می‌شود، تداوم پیدا کند.

آبادان با گنجاندن منطقه آزاد اروند، پالایشگاه، پتروشیمی، گمرک، بندر، فرمانداری ویژه و مرزی بودن بسیار مغفول مانده و به جرأت می‌توان گفت آبگرفتگی روز گذشته، مقام نخست استان خوزستان را با افتخار به او تحمیل کرد.

البته در این راستا فرماندار ویژه شهرستان نیز با تأکید بر ارگان‌های مرتبط نظیر شهرداری خواهان رفع جدی مشکل پیش آمده و پیشگیری از آبگرفتگی معابر و خیابان‌های سطح شهر برای بارش‌های بعدی شد.

آبادان چه بخواهد چه نخواهد دیروز اول بود!

مریم خبازی

انتهای پیام/غ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول