اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان:

تعیین سقف تسهیلات طرح‌های توسعه‌ای سرعت پیشرفت را مختل می‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: تعیین سقف برای اعطای تسهیلات به طرح‌های توسعه‌ای مانند حصاری است که مانع حرکت و پیشرفت می‌شود.

تعیین سقف تسهیلات طرح‌های توسعه‌ای سرعت پیشرفت را مختل می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سیروس شاه‌غیبی شنبه‌شب در هشتمین نشست ستاد اجرایی طرح توسعه بخش کشاورزی استان در سنندج اظهار کرد: 16 طرح در بخش صنعت، معدن و تجارت با سرمایه‌گذاری 35 میلیارد تومان به ستاد اجرایی طرح توسعه استان معرفی شده است.

وی تصریح کرد: در قالب طرح‌های توسعه کشاورزی استان تاکنون طرحی در بخش صنعت تسهیلات دریافت نکرده و حتی به مرحله عقد قرارداد نیز نرسیده است.

وی با اشاره به اینکه بانک کشاورزی سقف تسهیلات پرداخت شده به طرح‌های توسعه‌ای را 10 میلیارد ریال و جهادکشاورزی هم 20 میلیارد ریال تعیین کرده است، افزود: تعیین سقف برای اعطای تسهیلات مانند ایجاد حصاری است که مانع حرکت و پیشرفت می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان بر پیگیری طرح‌های بزرگی که موجب اشتغال‌زایی زیادی در استان می‌شوند تاکید کرد و خواستار توجه جدی به بحث سرمایه در گردش شد.

مدیرشعب بانک کشاورزی کردستان نیز در این نشست اظهار کرد: روند پرداخت تسهیلات طرح‌های توسعه کشاورزی کردستان تفاوت چندانی در مقایسه با دیگر استان‌های کشور ندارد.

جمیل ویسی تصریح کرد: کردستان از لحاظ تعداد طرح‌هایی که تسهیلات به آنها پرداخت شده رتبه نخست کشور را داشت، ولی به دلیل کوچک بودن این طرح‌ها به لحاظ مبلغ به رتبه هفتم تنزل پیدا کرد.

وی از عدم پذیرش و تصویب طرح‌های بزرگ کشاورزی کردستان در قالب طرح‌های توسعه کشاوزی انتقاد کرد و گفت: تعدادی طرح بزرگ کشاورزی استان به ستاد مرکزی معرفی شد که متاسفانه تصویب نشد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر نیز از مسئولان استان خواسته شده از منابع گران‌ قیمت به این طرح‌ها رسیدگی کنند.

مدیر شعب بانک کشاورزی کردستان با بیان این مطلب که منابع گران قیمت موجب تورم و ضرر و زیان به طرح‌های بزرگ می‌شود، خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی که اجرای طرح‌ها هر روز با تورم مواجه است، منابع ارزان قیمت مفیدتر بوده و موجب افزایش نرخ بازده داخلی سرمایه‌گذاری می‌شود.

ویسی بر اجرای طرح‌های بزرگ کشاورزی استان از محل منابع طرح‌های توسعه کشاورزی تاکید کرد و از استاندار کردستان خواست پیگیری‌های لازم را در این رابطه انجام دهند.

انتهای پیام/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول