اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای شهر اصفهان:

برای نخستین بار طرح جامع آتش‌نشانی به تصویب رسید

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اصفهان تنها دارنده طرح جامع آتش‌نشانی در کشور است و با بررسی‌ها و تلاش‌های انجام شده توانستیم این طرح پنج ساله را به تصویب برسانیم.

برای نخستین بار طرح جامع آتش‌نشانی به تصویب رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، کریم نصراصفهانی پیش‌ازظهر امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه در بخش جلوگیری از حوادث اصفهان قدم‌های موثری برداشته است، اظهار کرد: در جلسه‌ای که با اعضای کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اصفهان در سازمان آتش نشانی داشتیم برآوردهایی از کاستی و کمبودهای این سازمان برای بروز حوادث به عمل آمد و به این نتیجه رسیدیم که اصفهان باید برای جلوگیری از ایجاد حوادث، نیازهای خود را در بخش تجهیزات آتش‌نشانی تکمیل کند.

وی افزود: در این نشست همچنین تعیین شد اصفهان که به عنوان استان معین بعد از تهران برای مقابله با مشکلات تعیین شده باید از برنامه‌ریزی دقیقی پیروی کند و به همین منظور طرح جامع پنج ساله آتش‌نشانی را به تصویب رساندیم که این مهم برای نخستین بار اتفاق افتاد.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر اصفهان با اذعان بر اینکه زیرساخت‌ها باید برای رسیدن به طرح جامع کامل شود، گفت: بحث زیرساخت‌ها و فضای مورد نیاز باید در دستور کار قرار گیرد و در این راستا باید فرهنگ‌سازی صورت گیرد که بهترین راه آن از طریق رسانه‌های شهرداری و دیگر رسانه‌های شهری است تا در مورد بروز خطرات پیشگیری‌های لازم انجام شود.

وی با اعلام این مطلب که مناطق خطرساز اصفهان باید بازسازی شود، گفت: در برخی از قسمت‌های بازار به دلیل وجود بافت فرسوده نمی‌توان به مهار خسارات آتش‌سوزی و یا ریزش پرداخت که نکته بسیار مهمی است.

نصراصفهانی تصریح کرد: این مسئله در مورد مشاغل مزاحم شهری نیز که خطرساز هستند، صدق می‌کند که در نمونه می‌توان به کارخانجات و کارگاه‌های تولید و تهیه گاز مایع اشاره کرد.

وی با تاکید بر اینکه باید نگاه مدیران به احیای بافت فرسوده تغییر کند، اضافه کرد: شورای اسلامی شهر اصفهان معتقد است که دیدگاه مدیران در احیای بافت فرسوده باید تغییر کند و برای ساماندهی آن از کمیسیون ماده 100 استفاده شود به طوری که دیگر اجازه حضور در شهر را به مشاغل مزاحم ندهند و بافت‌های قدیمی بازار را نیز اصلاح کنند.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول