اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور روستایی مازندران خبر داد

بهسازی معابر 550 روستا در مازندران

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران از بهسازی معابر 550 روستا در این استان خبر داد.

بهسازی معابر 550 روستا در مازندران

ذات‌الله زارعی امروز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در شهرستان ساری بیان داشت: در ابتدای انقلاب اسلامی چیزی با عنوان طرح هادی وجود نداشته، ولی بیش از 400 روستای استان از طرح هادی مصوب برخوردار است و بالغ بر 600 روستا طرح هادی اجرا شده دارد.

این مسئول افزود: در بحث برق‌رسانی جشن برق‌دار شدن روستاهای بالای 20 خانوار را برگزار کردیم و همچنین بحث مخابرات و خانه‌های بهداشت در تمامی روستاها از این خدمات بهره‌مند شده‌اند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران گفت: همین اتفاقات خوبی که در حوزه روستاها شاهد هستیم که در شکل‌گیری دهیاری‌ها در واقع نقطه عطفی در بحث توسعه روستاها تلقی می‌شود.

وی ادامه داد: در روستاهای استان با وجود نیروهای کارآمد، ولی نوعی خلا مدیریتی احساس می‌شد که با وجود دهیار کمک کار شورا شده و به عنوان یک نهاد تصمیم‌گیرنده و تصمیم‌ساز به عنوان قوه مقننه و دهیار به عنوان قوه مجریه بر حوزه‌های اجرایی روستا مدیریت می‌کنند.

زارعی ابراز داشت: در حوزه‌های عمرانی روستا و بهسازی معابر و تعریض معابر، انقلابی رخ دهد و بنیاد مسکن هم در این راستا با مشغله فراوانی از جمله نوبت‌دهی به روستاها در امر طرح هادی دارد.

این مسئول خاطرنشان کرد: این طرح حدودا 10 تا 12 سالی است در 550 دهیاری پایه ریزی شد و 100عدد دیگر هم در دست اقدام است.

به گفته زارعی در رابطه با فرهنگ‌سازی و بحث مدیریتی از نظر فرهنگی در سال 88 جشنواره نخبگان روستایی  در روستای عربخیل بخش بهنمیر را داشتیم که ماحصل آن هم احساس شخصیت و ارزشی موجود برای روستا بوده و انگیزه‌ای شد برای دیگران که حرکتی رو به جلو داشته باشند و در سال گذشته هم همایش قهرمانان برتر روستایی در حوزه‌های مختلف ورزشی که مدال‌آوران کشوری و بین‌المللی و آسیایی در روستای قادیکلای قائمشهر بودند را داشتیم.

وی تصریح کرد: همایش‌های متعدد  شهرستانی و استانی برای شوراها و دهیاران در نظر داریم و اخیرا کارگروهی تحت عنوان ارتقای شاخص‌های فرهنگی در مناطق روستایی و مناطق محروم شکل گرفت.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران اذعان داشت: اولین جلسه آن هم با حضور دستگاه‌های اجرایی فرهنگی استان برگزار شد تا در جهت ارتقای سطح فرهنگی و در ضلع آن هم کمیته‌ای فرهنگی تخصصی کارشناسی که برنامه‌ها  را رصد کنند.

انتهای‌ پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول